Πώς να οδηγείτε για να "καίτε" λιγότερη βενζίνη

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33472 από Coo
Εκτός από τη μείωση της ρύπανσης στο περιβάλλον ως συνέπεια της μειωμένης κατανάλωσης, οι οδηγοί που εφαρμόζουν τις αρχές της οικονομικής οδήγησης μπορούν να πετύχουν εξοικονόμηση κατά μέσο όρο 15 % και ισόποση ελάφρυνση του κόστους καυσίμων.

Κατ αντιστοιχία ένας οδηγός που θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 15 %, θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη προς 1,27 ευρώ το λίτρο, αντί για 1,5 που είναι σήμερα η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης.

Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) προωθεί την οικονομική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving) μέσω της συμμετοχής του σε ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα. "Η σημαντικότερη επιτυχία ήταν ότι το eco-driving έχει περιληφθεί στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών", τόνισε στο ΑΠΕ ο κ. Νίκος Ντάρας, στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Μεταφορών του ΚΑΠΕ.

Είχαν προηγηθεί πιλοτικά προγράμματα εκπαίδευσης οδηγών της ΕΘΕΛ (λεωφορεία) και ΗΛΠΑΠ (τρόλεϋ) στις αρχές της οικονομικής οδήγησης από τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Ντάρα, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά καθώς επιτεύχθηκε εξοικονόμηση καυσίμου πάνω από 15 %.
Το ΚΑΠΕ έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:

1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.

2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .

3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.

4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.

5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.

6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.

7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.

8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.

9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.

10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.

11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)

12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.

13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.

Πηγή: ecodriving


Έχω μία ένσταση και μία απορία.

ΈΝΣΤΑΣΗ: Cruise control
Τουλάχιστον στα μέχρι τώρα ταξίδια που έχω κάνει έχω παρατηρήσει ότι με το cruise control υπάρχει μια μικρή άυξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον, επειδή ώς επι το πλείστον κυκλοφορούμε στην πόλη, είναι λίγο δύσκολο εκεί το c.c.

ΑΠΟΡΙΑ: Αποδοτικότερο όχημα
Λέω να κατέβω στο γκαράζ μου να ρίξω μια ματιά στη λίστα να δώ από όλα τα οχήματα που έχω ποιό να διαλέξω και ποιό είναι αποδοτικότερο; :PPP

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ
ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΤΗ

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33487 από vabatzis
Σε γενικές γραμμές καλά τα λέει. Θα συμφωνήσω κι εγώ για το c.c., δεν συμφέρει για διαδρομές εντός πόλης...

Βαγγέλης - 1.4 TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33489 από Guardian
Και εγώ θα συμφωνήσω αν και είναι λίγο υπερβολικό...

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • rallakias
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33509 από rallakias
Προσωπικά χρησιμοποιώ cruise control και εντος πόλης.Διατηρει μια ταχυτητα και επιταχύνει ομαλά (κατα βούληση) ,σε αντιθεση με τη νευρικη οδηγηση που κανουμε οταν ειμαστε σε ελαφρια κινηση.
Πιστευω οτι βοηθάει ελάφρώς.....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33510 από Corbil
ετσι πως οδηγάμε εδώ Βασίλη πρέπει να ειμαστε με το δάχτυλο στη σκανδάλη συνεχώς ακόμα και στην Ε.Ο. Κανένας φούστης δε μπορεί να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα και μια λωρίδα. Οπότε βάλε βγάλε το CC σε κάνει θες δε θες νευρικό. Ενα adaptive CC θα άλλαζε σίγουρα την κατάσταση και θα μας ξεκούραζε.

E(r)OS ανίκατε μάχαν

Πάνος BLACK 1.6 FSI

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33539 από Γελάδι
Όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι είναι πολύ πολύ απλά, αρκεί και μόνο να γίνουν συνήθεια. Πράγματι μπορεί να δει κάποιος διαφορά στην κατανάλωση. Εγώ σε γενικές γραμμές ακολουθώ όσο μπορώ τους παραπάνω τρόπους και βλέπω μεγάλη διαφορά συγκριτικά με μέρες που το έχω "πλακώσει".

Όσο για το Cruise Control όντως υπάρχει μία μικρή άυξηση στην κατανάλωση, αλλά θεωρώ ότι είναι πλασματική και ταυτόχρονα απόλυτα δικαιολογημένη.

Ο λόγος είναι επειδή προσπαθεί πάντα να κρατά σταθερή ταχύτητα. (Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ύπαρξής του...). Όπερ και σημαίνει ότι ακόμη και στις ανηφόρες θα "δώσει" λίγο παραπάνω, ενώ αν οδηγούσαμε με το ποδαράκι μας, ίσως να μειώναμε κάπως ταχύτητα. Αντίστοιχα, στις κατηφόρες μπορεί να παίρναμε και λίγο το πόδι από το γκάζι, ενώ το cruise control γκαζώνει όσο ακριβώς πρέπει, ώστε να κρατήσει την ταχύτητα που έχουμε θέσει.

Η διαφορά σε χρόνο είναι μικρή αν και μετρήσιμη και στις δύο περιπτώσεις, όσο είναι και η διαφορά στην κατανάλωση.

Οπότε διαλέγουμε.
α) Σε ένα ταξίδι ας πούμε 3μιση ωρών θέλουμε να φτάσουμε ένα τέταρτο νωρίτερα χωρίς να έχει πιαστεί το πόδι μας και με μία διαφορά στην κατανάλωση της τάξης 0,2lt/100km =>
=> Επιλέγουμε Cruise Control.

β) Κοιτάμε μόνο την κατανάλωση ώστε να γλιτώσουμε και το 0,2 άσχετα αν φτάσουμε λίγο αργότερα και με μουδιασμένο πόδι =>
=> Επιλέγουμε το ποδαράτο.

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
15 Χρόνια 4 Μήνες πριν #33546 από Guardian
Ετσι ακριβώς είναι...

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi