Οδηγός εγκατάστασης καλωδίωσης trailer

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

Χαρακτηριστικά

Βαθμός Δυσκολίας: 8/10

Ώρες που απαιτούνται: 6 ώρες

Κόστος: Μεγάλο

Ειδικά εργαλεία: Ναι

Εισαγωγή

Η καλωδίωση trailer για κοτσαδόρο χρησιμεύει όταν συνδέετε ένα trailer (π.χ. σχάρα ποδηλάτου) ώστε να ενεργοποιηθούν τα φώτα, τα φρένα, το φως της όπισθεν, τα φλας αλλά και για την απενεργοποίηση των αισθητήρων παρκαρίσματος κατά την οπισθοπορεία, την σωστή ρύθμιση του ABS αλλά και την οπτική ένδειξη του trailer στην οθόνη του ηχοσυστήματος.

Δυστυχώς η Volkswagen σταμάτησε τελείως ( !! ) την παραγωγή του κοτσαδόρου αλλά και της καλωδίωσης για το VW EOS, οπότε η μόνη λύση είναι η χρήση ενός τρίτου κατασκευαστή όπως η Westfalia.

Στον παρόν οδηγό, γίνεται μια προσπάθεια αναλυτικής παρουσίασης της εγκατάστασης αυτής της καλωδίωσης σε αυτοκίνητο Volkswagen EOS. Η διαδικασία εγκατάστασης του κοτσαδόρου περιγράφεται σε ξεχωριστό project λόγω του κόστους, του χρόνου και του βαθμού δυσκολίας που απαιτείται.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η πλήρης εγκατάσταση του κοτσαδόρου και της καλωδίωσης σε επίσημο αντιπρόσωπο κοστίζει από 1200 € – 1500 €.

Επισημάνσεις

Πριν ξεκινήσετε αυτό το εγχείρημα προτείνεται να έχετε συγκεντρώσει όλα τα υλικά και τα εργαλεία που αναφέρονται σε αυτόν τον οδηγό DIY (Do It Yourself), να έχετε κάποιον ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, να διαθέτετε αρκετό ελεύθερο χρόνο και να οπλιστείτε με αρκετή υπομονή.

Ο παρόν οδηγός προορίζεται για αυτοκίνητα VW EOS. Τα εξαρτήματα, τα καλώδια και οι συνδέσεις ενδέχεται να διαφέρουν στην δική σας περίπτωση.

Δεν ευθυνόμαστε για ζημιές που μπορεί να γίνουν στο αυτοκίνητό σας.

 

IMG 3381ss  IMG 3391


Βήμα 1: Συγκέντρωση υλικού

Τα παρακάτω εξαρτήματα πρέπει να τα έχετε μαζέψει πριν να ξεκινήσετε τη διαδικασία.

  • Αποσπώμενος κοτσαδόρος μάρκας Westfalia: 300 €
    eng pl Towbar Westfalia vertical detachable VW Eos 06 15 13p uni e kit 7126 4
  • Καλωδίωση με το Trailer Module (13 PIN): 200 €
    westfalia trailer electrics
  • Κίτρινο καλώδιο με κωδικό 000-979-009 για σύνδεση με ασφαλειοθήκη: 1 €
  • Μια ασφάλεια 5 Ampere (χρώματος ανοιχτού καφέ) N10261501 - Κόστος: 0.10 €
    Προσοχή στις ασφάλειες, βγαίνουν σε δύο μεγέθη, εσείς χρειάζεστε τις μικρές όπως φαίνονται στη φωτογραφία.

  • Τρεις ασφάλειες 15 Ampere μπλε χρώματος - Κόστος:  1 €
    Εδώ χρειάζεστε τις μεγάλες ασφάλειες.

 

 

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

  • Κατσαβίδι μαγνητικό για χρήση με μαγνητικές μύτες διαφόρων τύπων και μεγεθών.

  • Ειδικά εργαλεία αφαίρεσης τερματικών καλωδίων.
    IMG 3119
  • Πολύμετρο για έλεγχο της καλωδίωσης (προαιρετικό:): 20 €
  • Κοπτάκι
  • Μονωτική ταινία.
  • Υφασμάτινη μονωτική ταινία (Cloth Tape): Κόστος 8 €

Βήμα 2: Αφαίρεση πίσω καθισμάτων

Για να περάσει η καλωδίωση από πίσω προς τα μπρος πρέπει να αφαιρέσετε τα πίσω καθίσματα και τις πλαϊνές ταπετσαρίες. Η διαδικασία είναι σχετικά απλή.

Κατ’ αρχήν ανοίγετε τελείως την οροφή του cabrio.

Βγάζετε το κομμάτι από την πλάτη που βρίσκεται στο κέντρο των πίσω καθισμάτων.

P1110473

Τραβήξτε τον πάγκο καθίσματος 1 στην μπροστινή περιοχή, προς τα πάνω, από τις τρεις υποδοχές 2 - βέλη A.

Τραβήξτε τον πάγκο καθίσματος, σε γωνία 45°, από τις υποδοχές στην περιοχή της πλάτης προς τα έξω και ξεβιδώστε τις βίδες 1 και 2.

P1110386

Τώρα για να βγουν τα πλαστικά καλύμματα πίσω από τα προσκέφαλα, τραβήξτε το κάλυμμα 1 προς τα πάνω από τις υποδοχές βέλη.

Ξεκρεμάστε την θηλιά από το κάλυμμα.

IMG 3381ss

Τραβήξτε προς τα πάνω την πλάτη μέσω των πλαστικών ελασμάτων 3 και 4 στην περιοχή των προσκέφαλων. Βγαίνει συρταρωτά.

P1110387

P1110388

Σειρά έχει η πλαϊνή ταπετσαρία. Ξεβιδώνετε τις δυο βίδες στο κάτω μέρος.

P1110391

Τώρα αποσυνδέστε την πλεξούδα καλωδίων από το ηχείο και τραβήξτε την ταπετσαρία προς τα πάνω και μέσα, βγαίνει εύκολα. Κλείνετε την οροφή. Μπορείτε να συνεχίσετε τις εργασίες κάποια άλλη στιγμή.


Βήμα 3: Πέρασμα της καλωδίωσης κάτω από τον χώρο αποσκευών

Σε αυτό το βήμα πρέπει να αφαιρεθεί τελείως η αριστερή μοκέτα του χώρου αποσκευών και να περαστεί από κάτω η καλωδίωση. Βγάζετε το καπάκι για την προστασία της οροφής, ξεκουμπώνοντας το αριστερό κούμπωμα, τραβώντας προς τα έξω την αριστερή υποδοχή από το καπάκι και μετά συρταρωτά βγαίνει και η δεξιά υποδοχή. Ξεβιδώνετε την torx βίδα στα αριστερά.

Έπειτα, αφαιρείτε τα πλαστικά κουμπώματα που είναι για την προστασία της οροφής και φαίνονται παρακάτω.

Στη συνέχεια, αφαιρείτε τις 4 πλαστικές βίδες από την μοκέτα.

Tέλος, αφού αφαιρέσετε το δάπεδο του χώρου αποσκευών, ξεκουμπώνετε το κλιπ που βρίσκεται πίσω δεξιά και συγκρατεί την πλαϊνή μοκέτα και την αφαιρείτε.

Η εικόνα που θα έχετε τώρα είναι η εξής:

Περνάτε την καλωδίωση, πάντα ακολουθώντας την εργοστασιακή καλωδίωση και πιάνοντας με δέστρες και μονωτική ταινία στα σημεία που χρειάζεται.

Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπετε το σημείο από το οποίο περνάει η καλωδίωση από τον χώρο των αποσκευών στο χώρο των επιβατών.

P1110410b

Ακριβώς στα αριστερά από το άσπρο τετράγωνο διαχωριστικό έχει μια θέση υποδοχής για το trailer module.

IMG 2940

Το βιδώνετε όρθιο και βάζετε και την γείωση στην κοντινή βίδα που συνδέεται με το σασί του αυτοκινήτου.

Περνάτε ύστερα την υπόλοιπη καλωδίωση μπροστά και πίσω από το αφρολέξ δεξιά από τη ζώνη. Αφού την περάσετε όλη, μπορείτε να βάλετε στη θέση της την ταπετσαρία, το δάπεδο και το καπάκι, προσέχοντας μην ξεχάσετε τίποτα ξεκούμπωτο ή κάνα εργαλείο στο σημείο που πέφτει η οροφή όταν ανοίγει.

 

Βήμα 4: Πέρασμα της καλωδίωσης από τον χώρο αποσκευών στο χώρο επιβατών

Συνεχίζετε το πέρασμα της καλωδίωσης κάτω από την πλαϊνή ταπετσαρία, την οποία έχετε τραβήξει παραπέρα για να μην εμποδίζει.

Ξεκουμπώνετε το μαρσπιέ και περνάτε από κάτω την καλωδίωση.

Στη συνέχεια πρέπει να βγει το πλαστικό κομμάτι που βρίσκεται ο μοχλός για το μπροστινό καπό. Τραβάτε το μοχλό προς τα έξω, βγάζετε το καπάκι από την βίδα, την ξεβιδώνετε με ένα ίσιο κατσαβίδι και έπειτα ξεμαγκώνετε το καπάκι του μοχλού χρησιμοποιώντας πάλι το κατσαβίδι (δείτε τις παρακάτω εικόνες για βοήθεια).

Όταν έρθει η ώρα να το συνδέσετε πρώτα βάζετε το πλαστικό κομματάκι πάνω στον μοχλό και έπειτα το κουμπώνετε στην θέση του.

Τώρα ξετυλίγετε την καλωδίωση και κρατάτε το ξεχωριστό κόκκινο καλώδιο για να συνδεθεί στη συνέχεια με τα +12v της ασφαλειοθήκης. Περνάτε την υπόλοιπη καλωδίωση περασιά με την εργοστασιακή καλωδίωση και την πιάνετε με δέστρες σε διάφορα σημεία.

 

Βήμα 5: Σύνδεση της καλωδίωσης με την ασφαλειοθήκη

ΒΑΣΙΚΟ: Βγάζετε τα κλειδιά από το αυτοκίνητο και έπειτα αφαιρείτε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

remove battery first

Για να πάρετε το απαραίτητο ρεύμα πρέπει να συνδέσετε την καλωδίωση με την ασφαλειοθήκη που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι. Η ασφαλειοθήκη δίνει τάση 12V, σε μερικά σημεία διακοπτώμενο, δηλαδή δεν δίνει ρεύμα όταν δεν λειτουργεί η μηχανή, σε άλλα σημεία δίνει ρεύμα όταν το κλειδί είναι στην μίζα και σε άλλα δίνει ρεύμα συνέχεια (συνεχές).

Τώρα αφαιρείτε τον διακόπτη φώτων πιέζοντάς τον προς τα μέσα όταν είναι στη θέση 0 (ή Auto αν έχουμε τον διακόπτη με την θέση Auto) και γυρίζοντάς τον προς τη θέση On. Με αυτόν τον τρόπο θα ξεκλειδώσει η ασφάλεια που τον συγκρατεί.

P1110443

Αφαιρείτε την βίδα torx που κρύβεται στην πάνω πλευρά.

DSCN0832

Αφαιρείτε το πλαστικό κάλυμμα του τιμονιού τραβώντας προς το μέρος σας τις δύο άκρες και ξεβιδώνετε την αριστερή βίδα που υπάρχει από κάτω.

Αφαιρείτε το μικρό ντουλαπάκι που βρίσκεται στη μεριά του οδηγού. Αυτό γίνεται ανοίγοντάς το και πιέζοντας μαζί τις δυο πλευρές στο πίσω μέρος.

Και έπειτα τραβάτε το συρταράκι με δύναμη προς το μέρος σας ώστε να ξεκουμπώσει από τα κλιπ του.

IMG 3104

Ξεκουμπώνετε το πλαϊνό πλαστικό του οδηγού με τα εργαλεία αφαίρεσης πλαστικών και βλέπετε την ασφαλειοθήκη.

P1110440

Ξεβιδώνετε τις βίδες στο πάνω και στο κάτω μέρος της ασφαλειοθήκης και τότε η ασφαλειοθήκη βγαίνει από την θέση της.

Αφαιρείτε με προσοχή τα τρια κλιπς που συγκρατούν την ασφαλειοθήκη.

Αφαιρείτε το πίσω πλαστικό μέρος της ασφαλειοθήκης. Με ένα λεπτό ίσιο κατσαβίδι ξεμαγκώνετε το πλαστικό έλασμα και με το άλλο χέρι σπρώχνετε προς την αντίθετη μεριά το μωβ κομμάτι ώστε να ξεκλειδώσετε τις υποδοχές. Θα ακουστεί ένα χαρακτηριστικό κλικ.

towbar fusebox 01

 

towbar fusebox 02

Τώρα πρέπει να εισάγετε τον τριπλό αντάπτορα της καλωδίωσης Westfalia στις σωστές υποδοχές (βλέπε σχήμα 20 παρακάτω). Είναι αριθμημένες, οπότε βρίσκετε τα νούμερα που γράφουν 45, 44, 43 και εισάγετε εκεί το κόκκινο, το κόκκινο-μαύρο και το κόκκινο-μπλε αντίστοιχα. Από εδώ παίρνουμε ρεύμα 12V συνεχές, δηλαδή ακόμα και με σβηστή την μηχανή.

Τα βύσματα κουμπώνουν πολύ εύκολα, και ακούγεται χαρακτηριστικός ήχος όταν μαγκώσουν μέσα στην υποδοχή. Θα πρέπει να δώσετε πολύ προσοχή στο που θα μπουν διότι αν μπουν λάθος, βγαίνουν μόνο με το ειδικό εργαλείο αφαίρεσης τερματικών καλωδίων.

towbar fusebox 03

Έπειτα κουμπώνετε το βύσμα 20 στο σιδεράκι που υπάρχει στη σειρά υποδοχών 22 – 27 (αφορά αυτοκίνητο τύπου VW EOS).

towbar fusebox 04

Στη συνέχεια παίρνετε το καλώδιο 9 (βλέπε σχήμα παρακάτω) και συνδέετε το κόκκινο καλώδιο στη θέση 45, το κόκκινο-μαύρο στη θέση 44 και το κόκκινο-μπλε στη θέση 43.

towbar fusebox 05

 

IMG 3126

Μετά κοιτάζετε την πρώτη σειρά της ασφαλειοθήκης (θέσεις 1 έως 6) και βλέπετε αν υπάρχει κάποια κενή θέση, στην οποία υπάρχει σιδεράκι στην πάνω πλευρά.

Αν δεν υπάρχει κάποια κενή θέση (βλέπε σχήμα παρακάτω) τότε πρέπει να αφαιρέσετε κάποιο καλώδιο με το ειδικό εργαλείο αφαίρεσης τερματικών.

towbar fusebox 06

Πρώτα αφαιρείτε την ασφάλεια 5A που υπάρχει στο μπροστινό μέρος της ασφαλειοθήκης. Εισάγετε το εργαλείο αφαίρεσης τερματικών καλωδίων (Νο 5) στην υποδοχή μέχρι μέσα και ταυτόχρονα σπρώχνετε το καλώδιο προς το εργαλείο, όπως φαίνεται στο σχήμα.

 towbar fusebox 07

Σημείωση: Σπρώχνοντας το καλώδιο προς το εργαλείο αφαίρεσης τερματικών, τα πινάκια του βύσματος ξεκλειδώνουν.

 towbar fusebox 08

Έπειτα τραβάτε το καλώδιο προς τα πίσω και έτσι αφαιρείται.

Αφού αφαιρέσετε το καλώδιο, το κουμπώνετε στο βύσμα 11 του καλωδίου 9 της καλωδίωσης Westfalia (βλέπε σχήμα παρακάτω) και μετά συνδέετε το μαύρο-μπλε καλώδιο του καλωδίου 9 της καλωδίωσης Westfalia στη θέση που ήταν το καλώδιο που αφαιρέσατε. Τώρα μπορείτε να βάλετε πίσω την ασφάλεια 5A στη θέση της.

towbar fusebox 09

Στην περίπτωση που υπάρχει κάποια κενή θέση στην πρώτη σειρά της ασφαλειοθήκης (θέσεις 1 έως 6), δεν συνδέετε τίποτα στο βύσμα 11 του καλωδίου 9 της καλωδίωσης Westfalia και απλά συνδέετε το μαύρο-μπλε καλώδιο του καλωδίου 9 της καλωδίωσης Westfalia στη θέση της ασφαλειοθήκης που φαίνεται παραπάνω.

Στη συνέχεια κλειδώνετε την ασφαλειοθήκη, όπως φαίνεται παρακάτω.

 towbar fusebox 10

Τέλος βάζετε τρεις ασφάλειες 15Α στις θέσεις 43, 44, 45 και μια ασφάλεια 5Α στη θέση 4, αν φυσικά δεν υπάρχει ήδη.

towbar fusebox 11

 

towbar fusebox 12

Δείτε και τη θέση των ασφαλειών στο εγχειρίδιο χρήσης (σελ. 110)


Βήμα 6: Σύνδεση της καλωδίωσης με τον εγκέφαλο – ECU (Electronics Control Module)

Η ECU βρίσκεται πάνω από το πατάκι του οδηγού στα αριστερά. Ξεβιδώνετε τις δύο βίδες και αφαιρείται το πλαστικό κάλυμμα. Η θέση εργασίας είναι αρκετά άβολη και δύσκολη, οπότε προετοιμαστείτε για ακροβατικά!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις θέσεις υποδοχής του εγκεφάλου (BSG).

ecu towbar 01

Τραβάτε ελαφριά προς τα δεξιά το κόκκινο πλαστικό ώστε να ξεκλειδώσουν οι υποδοχές. Υπάρχει μια ένδειξη AUF -> εκεί. 

Βγάζετε την φίσα που βρίσκεται στη θέση G, αφαιρείτε το κάλυμμα και ξεκουμπώνετε έπειτα τα καλώδια που βρίσκονται στις θέσεις 7 και 8 πιέζοντας τα αντίστοιχα κλιπ με ένα λεπτό ίσιο κατσαβιδάκι.

ecu towbar 02

Το πορτοκαλί-πράσινο καλώδιο της θέσης 8 (CAN-H) συνδέεται στη θέση 1 του βύσματος της καλωδίωσης Westfalia που έχει δυο καλώδια και είναι λογικά μαύρου χρώματος (βλέπε σχήμα 14-15 παρακάτω).

Το πορτοκαλί-καφέ καλώδιο της θέσης 7 (CAN-L) συνδέεται στη θέση 3 του βύσματος της καλωδίωσης Westfalia που έχει δυο καλώδια και είναι λογικά μαύρου χρώματος (βλέπε σχήμα 14-15 παρακάτω).

ecu towbar 03

 

ecu towbar 04

Έπειτα συνδέεται το πορτοκαλί-πράσινο καλώδιο της καλωδίωσης Westfalia στην θέση 8 της φίσας και το πορτοκαλί-καφέ στην θέση 7 της φίσας G. Βάζετε μετά το καπάκι του και το κουμπώνετε πάλι στη θέση του στον εγκέφαλο.

 ecu towbar 05

Τώρα ήρθε η σειρά για την φίσα που βρίσκεται στη θέση Ε, την βγάζετε, αφαιρείτε το κάλυμμα και ξεκουμπώνετε έπειτα το κόκκινο-μαύρο / κίτρινο-μαύρο καλώδιο που βρίσκεται στη θέση 2 πιέζοντας το κλιπ με ένα λεπτό ίσιο κατσαβιδάκι.

Έπειτα το συνδέετε στη θέση 2 του βύσματος της καλωδίωσης Westfalia που έχει ένα καλώδιο και είναι λογικά λευκού χρώματος (βλέπε σχήμα 13-16 παρακάτω).

ecu towbar 06

 

ecu towbar 07

 

ecu towbar 08

Το κόκκινο-μαύρο / κίτρινο-μαύρο καλώδιο της καλωδίωσης Westfalia το συνδέετε στην θέση 2 της φίσας Ε. Βάζετε μετά το καπάκι του και το κουμπώνετε πάλι στη θέση του στον εγκέφαλο.

Μην ξεχάσετε να κλειδώσετε πάλι τον εγκέφαλο μετακινώντας το κόκκινο διακοπτάκι δίπλα στην ένδειξη AUF. Ελέγχετε αν κλείδωσε προσπαθώντας να βγάλετε μια φύσα.

ecu towbar 09


Βήμα 7: Κωδικοποίηση με VAG-COM

Τώρα συνδέετε πάλι τον πόλο της μπαταρίας και βάζετε μπροστά το αμάξι. Θα εμφανιστούν διάφορα σφάλματα στην οθόνη, μην πανικοβληθείτε. Βάζετε το καλώδιο Vag-com στη φύσα του εγκεφάλου και ανοίγετε τo πρόγραμμα VCDS.

Κάνετε ένα AutoScan -> Start και αποθηκεύετε έπειτα το Log αρχείο.

vcds0

Στη συνέχεια πηγαίνετε στο 19-Can Gateway, επιλέξτε το κουμπί [Installation List] και τσεκάρετετε το 69-Trailer.

vcds1

vcds2

Θα δείτε που θα εμφανιστεί νέα επιλογή στο μενού των Modules.

vcds3

Έπειτα, πηγαίνετε στο 10-Park/Steer Assist, επιλέγετε το Coding -> Long Coding  και τσεκάρετε το Trailer Hitch installed (manually removable).

vcds4

 

vcds5

vcds6

Με αυτόν τον τρόπο, όταν έχετε συνδεδεμένο το trailer, απενεργοποιούνται αυτόματα οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος (PDC).

Also on the ABS thing anything post 2007 is required by law in Europe to automatically detect the trailer. There is no coding of the ABS module required unless it is older than that. One way you can check is open the ABS controller with VCDS and hit advanced measurements. Scroll through the list and you should see something about a trailer connection, when you connect your tester to the trailer harness it should change to "yes" or "connected". This tells you the ABS controller recognizes there is a trailer attached to the car.

Κάνετε μια βόλτα με το αμάξι ώστε να καταλάβει ο εγκέφαλος ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και τα σφάλματα θα σβηστούν μόνα τους.

Βήμα 8: Δοκιμή

Κουμπώνουμε την σχάρα ή το trailer στην 13pin φύσα της καλωδίωσης στο πίσω μέρος και ελέγχουμε τα φώτα, τα φρένα, τα φλας, το φως ομίχλης και την όπισθεν.

Κάνετε μια βόλτα με το αμάξι ώστε να καταλάβει ο εγκέφαλος ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και τα σφάλματα θα σβηστούν μόνα τους.

Μην ξεχάσετε να δηλώσετε την σχάρα ποδηλάτου στο υποκατάστημα του Υπουργείου Μεταφορών της περιοχής σας.

Πηγαίνετε στο τεχνικό τμήμα και δίνετε τα εξής:

Αίτηση παροχής νέας άδειας κυκλοφορίας με σημείωμα προσάρτησης σχάρας ποδηλάτου.

Βεβαίωση πωλητή ή επίσημου αντιπρόσωπου (Προσοχή, πρέπει να έχει αυτή την ακριβώς μορφή και να φέρει υπογραφή και σφραγίδα).

Έγκριση τύπου από τον κατασκευαστή της σχάρας (Είναι το certification με τον αριθμό πιστοποίησης - Approval No. ) που υπάρχει μέσα στη συσκευασία της σχάρας).

Καλές βόλτες!

vw eos towbar thule xt3 bike  vweos bike trailer sm

 

Αναφορές

http://www.vweos.gr

Westfalia towbar 13pin electrics manual - 321 600 300 113

https://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?/topic/64780-vw-audi-seat-αλλαγή-cecm-module-central-electronic-control-module/

https://www.vweosclub.com/threads/who-tows-with-their-eos-and-what-do-you-tow.16017/

Ελληνικό Club Φίλων και Ιδιοκτητών Volkswagen Eos ©2024
Λέξη-Κλειδί