Στατικός ηλεκτρισμός
- Magnum
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Less
Περισσότερα
16 Χρόνια 10 Μήνες πριν #222
από Magnum
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Στατικός ηλεκτρισμός δημιουργήθηκε από Magnum
Για τη δημιουργία του στατικου ηλεκτρισμου στο αυτοκίνητο κύριοι υπεύθυνοι είναι αφ' ενός μεν τα καλύμματα του αυτοκινήτου, αφ' ετέρου δε τα ρούχα των επιβατών. Η ρίζα του προβλήματος είναι η τριβή που αναπτύσσεται με την επαφή των επιβατών με τα καλύμματα. Το τίναγμα όμως δεν οφείλεται στην τριβή αυτή καθ' εαυτή αλλά στην αποφόρτιση του επιβάτη την ώρα της αποβίβασης. Οσο πιο γρήγορα αποφορτίζεται κανείς, τόσο πιο ισχυρό είναι το τίναγμα που αισθάνεται. Σε μερικές ακραίες περιπτώσεις είναι δυνατόν, κατά την αποφόρτιση, να αναπτυχθούν τάσεις μέχρι και 20.000 Βολτ, με μέγιστη ένταση που φτάνει τα 10 Αμπέρ. Λαμβάνοντας υπ' όψη το γεγονός ότι η αποφόρτιση συνήθως λαμβάνει χώρα κατά την αποβίβαση και ειδικότερα με το άγγιγμα κάποιας μεταλλικής επιφάνειας του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με το ότι η χρονική διάρκειά της και η ενέργεια που διοχετεύεται από το άτομο στο αυτοκίνητο είναι μικρές, γίνεται αντιληπτό ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση του φαινομένου του στατικού ηλεκτρισμού διαδραματίζουν και οι καιρικές συνθήκες.
Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε την επώδυνη αποφόρτισή σας είναι να αποφύγετε και τη φόρτισή σας. Πώς θα το επιτύχετε αυτό; "Ντύνοντας" τόσο τον εαυτό σας όσο και το αυτοκίνητό σας με τα κατάλληλα ρούχα. Το μαλλί, το δέρμα και τα καλύμματα από φυσική γούνα ή λινό φορτίζονται λιγότερο από τα συνθετικά και μεταδίδουν ευκολότερα το ηλεκτρικό ρεύμα στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Τα δερμάτινα καθίσματα καθώς και τα παπούτσια με δερμάτινη σόλα καλό είναι να προτιμούνται. Παπούτσια με πλαστική σόλα, όπως είναι τα αθλητικά, δημιουργούν πολλά προβλήματα, αφού δεν αποφορτίζονται καθόλου.
Πως μπορείτε να αποφύγετε το τίναγμα κατά την αποβίβασή σας από το αυτοκίνητο?
Πριν αποβιβαστείτε, πιαστείτε με το ένα χέρι από κάποιο μεταλλικό μέρος του αμαξώματος. Μην αφήσετε το σημείο αυτό έως ότου πατήσουν και τα δυο σας πόδια στη γη. Με τον τρόπο αυτό η αποφόρτιση γίνεται μέσα σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και επομένως είναι πιο ομαλή και πιο ανώδυνη
Υ.Γ. Μερικοί ίσως να πιστεύουν ότι το λαστιχένιο κορδονάκι στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, η λεγόμενη γείωση που αποτελούσε κύριο γνώρισμα παλαιοτέρων αυτοκινήτων, αποτελεί λύση του προβλήματος του στατικού ηλεκτρισμού. Ομως όχι μόνο δεν αποτελεί λύση αλλά είναι και εντελώς περιττό. Η γείωση αποφορτίζει το αμάξωμα όχι όμως και τον επιβάτη. Εξάλλου την ίδια ακριβώς δουλειά, δηλαδή να γειώνουν το αμάξωμα, επιτελούν και τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Στις πολύ υψηλές μάλιστα ταχύτητες, όπου το κορδονάκι που γειώνει το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα, είναι εντελώς άχρηστο.
Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε την επώδυνη αποφόρτισή σας είναι να αποφύγετε και τη φόρτισή σας. Πώς θα το επιτύχετε αυτό; "Ντύνοντας" τόσο τον εαυτό σας όσο και το αυτοκίνητό σας με τα κατάλληλα ρούχα. Το μαλλί, το δέρμα και τα καλύμματα από φυσική γούνα ή λινό φορτίζονται λιγότερο από τα συνθετικά και μεταδίδουν ευκολότερα το ηλεκτρικό ρεύμα στο αμάξωμα του αυτοκινήτου. Τα δερμάτινα καθίσματα καθώς και τα παπούτσια με δερμάτινη σόλα καλό είναι να προτιμούνται. Παπούτσια με πλαστική σόλα, όπως είναι τα αθλητικά, δημιουργούν πολλά προβλήματα, αφού δεν αποφορτίζονται καθόλου.
Πως μπορείτε να αποφύγετε το τίναγμα κατά την αποβίβασή σας από το αυτοκίνητο?
Πριν αποβιβαστείτε, πιαστείτε με το ένα χέρι από κάποιο μεταλλικό μέρος του αμαξώματος. Μην αφήσετε το σημείο αυτό έως ότου πατήσουν και τα δυο σας πόδια στη γη. Με τον τρόπο αυτό η αποφόρτιση γίνεται μέσα σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και επομένως είναι πιο ομαλή και πιο ανώδυνη
Υ.Γ. Μερικοί ίσως να πιστεύουν ότι το λαστιχένιο κορδονάκι στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, η λεγόμενη γείωση που αποτελούσε κύριο γνώρισμα παλαιοτέρων αυτοκινήτων, αποτελεί λύση του προβλήματος του στατικού ηλεκτρισμού. Ομως όχι μόνο δεν αποτελεί λύση αλλά είναι και εντελώς περιττό. Η γείωση αποφορτίζει το αμάξωμα όχι όμως και τον επιβάτη. Εξάλλου την ίδια ακριβώς δουλειά, δηλαδή να γειώνουν το αμάξωμα, επιτελούν και τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Στις πολύ υψηλές μάλιστα ταχύτητες, όπου το κορδονάκι που γειώνει το αυτοκίνητο χάνει την επαφή του με το οδόστρωμα, είναι εντελώς άχρηστο.
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: nikitas tsi