Αλλαγή φίλτρου αέρα
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Φοβερή αλλαγή σε τι;
Τα είπαμε...............
Εγώ πάντως έμεινα ευχαριστημένος με την αλλαγή. Το αυτοκίνητο πλέον είναι πιο πρόθυμο και ανεβάζει ευκολότερα στροφές δίνοντας καλύτερη επιτάχυνση. Με την κατανάλωση δεν παρατήρησα κάποια διαφορά - αν καίει παραπάνω ίσως είναι γιατί... "θέλω να τ'ακούω" που έλεγε μια διαφήμιση παλιά...
Εγώ θα πρότεινα ανεπιφύλακτα να βάλετε...
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Guardian
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Πάντα να μάχεσαι για να επιβιώσεις
- Δημοσιεύσεις: 3905
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 18
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Ο ήχος του τώρα δλδ πως είναι;
Aν θές ήχο από ράλι βάλε ελευθέρας και σκάστρα. Αν θές να είσαι διακριτικός, και να αλλάξεις φίλτρο το ίδιο θα ακούγεσαι. Απλά ξεφυσάει πιο ωραία.
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- nikitas tsi
-
- Αποσυνδεμένος
- Συντονιστής
-
- Δημοσιεύσεις: 4442
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 165
Νikitas TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Όχι..ήχο rallye δεν θέλω...η σκάστρα τι κάνει;
Το ξαφνικό κλείσιμο της πεταλούδας δημιουργεί κρουστικά κύματα πίεσης που αν χτυπήσουν τα αλουμινένια πτερύγια του συμπιεστή μπορούν να τα καταστρέψουν.
Φανταστείτε αντίστοιχα μια αντλία νερού να προσπαθεί να ανεβάσει πίεση σε έναν φραγμένο αγωγό.
Η σκάστρα ανοίγει μόλις φτάσει Εντολή υποπίεσης από την πολλαπλή εισαγωγής, που σημαίνει ότι η πεταλούδα έκλεισε και ο περιττός αέρας πρέπει να φύγει από το κύκλωμα του intercooler.
Η διαφορά πίεσης που δημιουργείται από τις δυο πλευρές του διαφράγματος το μετακινεί προς τα πίσω, οπότε η βαλβίδα ανοίγει και η πίεση του κυκλώματος του intercooler φεύγει στην ατμόσφαιρα.
Τρόπος λειτουργίας
Για να γίνει κατανοητή η λειτουργία της σκάστρας, θεωρούμε ότι αποτελείται από δύο τμήματα:
1. Τον θάλαμο υψηλής πίεσης
2. Τον θάλαμο εντολής
Το διάφραγμα σιλικόνης τους διαχωρίζει.
Όταν το τούρμπο σηκώνει πίεση, οι δύο θάλαμοι έχουν ίδια πίεση και το ελατήριο προέντασης κρατάει την βαλβίδα διαφυγής κλειστή.
Όταν αφήσουμε το γκάζι, η πεταλούδα κλείνει και δημιουργείται υποπίεση μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής. Η υποπίεση μεταφέρεται σαν εντολή στον θάλαμο υποπίεσης και το διάφραγμα βρίσκεται με πολύ μεγαλύτερη πίεση από την μια πλευρά από ότι από την άλλη.
Η βαλβίδα ανοίγει διαδοχικά και απελευθερώνει αέρα σε δύο στάδια.
Σε πρώτο στάδιο, για χαμηλές πιέσεις, ανοίγει μόνο η εσωτερική, μικρή σε διάμετρο βαλβίδα.
Αν η πίεση όμως είναι μεγάλη, ανοίγει ολόκληρη η βαλβίδα και απελευθερώνει αέρα από τη μεγάλη της διάμετρο.
Η σκάστρα μας αποτελείται από:
1. Το σώμα, που στην φωτογραφία έχει συναρμολογημένα επάνω του την βαλβίδα δύο σταδίων, την λαστιχένια έδρα της και το διάφραγμα.
2. Το εξωτερικό κάλυμμα, που είναι αυτό που βλέπουμε όταν η σκάστρα είναι συναρμολογημένη
3. Τον αντάπτορα στομίου. Μπορεί να αντικατασταθεί με κατάλληλο εξάρτημα ώστε να λειτουργήσει η σκάστρα ως κλειστού τύπου.
4. Το ελατήριο διαφράγματος, που τοποθετείται ανάμεσα στο διάφραγμα σιλικόνης και το καπάκι του θαλάμου υποπίεσης.
5. Το καπάκι του ελατηρίου διαφράγματος, στο οποίο πατάει ο κοχλίας προέντασης
6. Τον κοχλία (βίδα) προέντασης, που βιδώνεται επάνω στο καπάκι θαλάμου υποπίεσης και ρυθμίζει πόσο συσπειρωμένο πρέπει να είναι το ελατήριο.
7. Τις βίδες καπακιών (οι συγκεκριμένες είναι βίδες άλλεν με εξαγωνικές κεφαλές).
Προβλήματα λειτουργίας κινητήρα και αντιμετώπισή τους
Οι σκάστρες ανοικτού τύπου, δηλαδή αυτές που πετάνε τον αέρα στην ατμόσφαιρα αντί να τον επιστρέφουν στην εισαγωγή του αυτοκινήτου, δημιουργούν συχνά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα.
Πιθανά συμπτώματα:
1. Αρρυθμίες στο ρελαντί
2. Σβήσιμο του κινητήρα όταν ανεβάζουμε το γκάζι με "ξερογκαζιές"
3. Μπέρδεμα του κινητήρα σε κάθε αλλαγή ταχυτήτων
Αιτία αυτών των συμπτωμάτων είναι η χαλαρότητα του ελατηρίου της σκάστρας αλλά και η αλλαγή του μίγματος που γίνεται πιο πλούσιο επειδή "πετάμε έξω" αέρα που έχει μετρηθεί ήδη από το airflow.
Όταν ο κινητήρας λειτουργεί ατμοσφαιρικά, χωρίς υπερπίεση, δημιουργείται υποπίεση μέσα σε ολόκληρο το κύκλωμα της εισαγωγής.
Αν το ελατήριο της σκάστρας είναι χαλαρό τότε λόγω διαφοράς πίεσης με την ατμόσφαιρα ανοίγει η βαλβίδα και εισέρχεται αέρας στην εισαγωγή, που ΔΕΝ έχει μετρηθεί από το airflow sensor. Τα μίγματα του κινητήρα αλλάζουν απροσδόκητα κι έτσι δημιουργούνται μπερδέματα.
Λύσεις:
1. Σφίξιμο του κοχλία προέντασης του ελατηρίου. Όσο σφιχτότερο το ελατήριο, τόσο θα μειώνονται τα προβλήματα. Χρειάζεται προσοχή όμως γιατί αν το παρασφίξουμε τότε περιορίζεται η διαδρομή της βαλβίδας και η σκάστρα δεν κάνει το σωστό θόρυβο!
2. Αντικατάσταση του ελατηρίου με ένα σκληρότερο. Αν δείτε ότι ακόμη και με τελείως σφιγμένη βίδα συνεχίζονται τα ίδια φαινόμενα. Πάλι, χρειάζεται προσεκτική επιλογή ελατηρίου γιατί αν είναι πολύ σφικτό, η σκάστρα δεν λειτουργεί σωστά.
Η σωστή ρύθμιση σε αυτές τις σκάστρες, όσο χρησιμοποιούνται ως ανοικτού τύπου, χρειάζεται πολλές δοκιμές και προσοχή. Όσο πιο σφιχτή είναι η σκάστρα, τόσο λιγότερα μπερδέματα θα κάνει αφού θα αφήνει λιγότερο αέρα να διαφύγει στην ατμόσφαιρα.
Για να σταματήσει το αυτοκίνητο τελείως να κάνει μπερδέματα στο άφημα του γκαζιού πρέπει να τοποθετηθεί σκάστρα ή προσαρμογέας κλειστού τύπου (ανακύκλωσης αέρα), που επιστρέφει τον αέρα στην εισαγωγή, μετά το φίλτρο/φιλτροχοάνη.
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- nikitas tsi
-
- Αποσυνδεμένος
- Συντονιστής
-
- Δημοσιεύσεις: 4442
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 165
Σιγουρα ειναι καλυτερα απο το μαμισιο φιλτρο.
Νikitas TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- nikitas tsi
-
- Αποσυνδεμένος
- Συντονιστής
-
- Δημοσιεύσεις: 4442
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 165
Νikitas TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Eiναι καθαρα ψυχολογικο,ανεβηκε γιατι το ελευθερο κανει πιο πολυ θορυβο και σε κανει να το ματσουκωνεις....
Ναι, σε αυτό δεν έχεις άδικο... Σε κάθε αλλαγή ταχύτητας τσιτώνει το αυτί... :shy:
Οπότε είναι και λίγο "επίτηδες" το γκάζωμα, ακόμα και όταν δε χρειάζεται. Εκτός του ότι τραβάει καλύτερα και το ευχαριστιέμαι καλύτερα... :shades:
Γενικά όμως έχω προσέξει σε ταξίδι που είναι γύρω στις 2,700-3,300 η γκάμα των στροφών καίει παραπάνω από ότι πρίν (δε λέω νούμερα γιατί θα κλαίει πάλι ο Corbil)
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Guardian
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Πάντα να μάχεσαι για να επιβιώσεις
- Δημοσιεύσεις: 3905
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 18
Ανά 15.000 νομίζω είναι καλά...
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Γελάδι
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Ναι...κι εγώ Eos έχω!
- Δημοσιεύσεις: 3480
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 37
Έβγαλα και το καπάκι από το φιλτροκούτι και τώρα ο ήχος είναι .... dancegioupii rockon GAMO!!!
Πραγματικά συμφωνώ κι επαυξάνω!
Άκουσα κι εγώ την διαφορά και χωρίς το καπάκι ακούγεται τέλεια!! :good:
Thanks to Sakisdal!
Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.