Τί είναι: EDS/ASR
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Less
Περισσότερα
16 Χρόνια 6 Μήνες πριν #49
από Coo
Δημήτρης
Τί είναι: EDS/ASR δημιουργήθηκε από Coo
Σχετικά με το EDS πιθανολογώ ότι είναι Electronic Diferential System (μετάφραση: ηλεκτρονικός έλεγχος διαφορικού)
Σε ένα αυτοκίνητο η μετάδοση της ισχύος περνάει στους κινητήριους τροχούς μέσω του διαφορικού. Υπό ομαλές συνθήκες πρόσφυσης και όσο το αυτοκίνητο κινείται στην ευθεία, η ισχύς αυτή κατανέμεται ομοιόμορφα σε κάθε τροχό. Σε ολισθηρές επιφάνειες όμως, μπορεί κάποιος από τους δύο κινητήριους τροχούς να χάσει την πρόσφυσή του και να σπινάρει, γυρνώντας πολύ πιο γρήγορα από τον άλλο. Τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης έχουν το μειονέκτημα ότι σε τέτοιες περιπτώσεις μεταφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος στον τροχό με την μικρότερη πρόσφυση, οπότε ο τροχός σπινάρει ακόμη περισσότερο και σε ακραίες περιπτώσεις το αυτοκίνητο μπορεί να ακινητοποιηθεί.Με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής διαχείρισης των φρένων, μέσω του εγκεφάλου του συστήματος ΑBS, στον τροχό που ανιχνευθεί ολίσθηση (σπινάρισμα) επενεργούν αυτόματα τα φρένα. Έτσι το σπινάρισμα σταματά και η ισχύς αυτόματα μεταφέρεται στον άλλο τροχό, ο οποίος βρίσκεται σε καλύτερες συνθήκες πρόσφυσης και το αυτοκίνητο ανακτά και πάλι την πρόσφυσή του.
Το σύστημα ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, η οποία λαμβάνει σήματα από επαγωγικούς αισθητήρες που δείχνουν την ταχύτητα περιστροφής των κινητήριων τροχών. Όταν παρουσιαστεί μία διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ των κινητήριων τροχών της τάξης των 110 περίπου στροφών/λεπτό, λόγω σπιναρίσματος η ηλεκτρονική μονάδα ενεργοποιεί μία υδραυλική αντλία, η οποία δημιουργεί μία πίεση στο κύκλωμα των φρένων, που εφαρμόζεται στα τακάκια του τροχού ο οποίος ολισθαίνει. Έτσι, μειώνεται η ταχύτητα του τροχού που σπινάρει και το διαφορικό αυξάνει το ποσοστό μετάδοσης της κίνησης στον άλλο τροχό, παρέχοντας έτσι βέλτιστη συνολικά ελκτική ικανότητα. Όταν οι συνθήκες οι οποίες ενεργοποιούν το EDS εξαφανιστούν, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα και το διαφορικό λειτουργεί όπως ακριβώς σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το σύστημα ενεργοποιείται μόνο όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι κάτω από τα 40 χλμ/ώρα.
Στα συστήματα ABS και EDS, δε χρειάζεται να καθοριστεί κάποια πρόσθετη εργασία συντήρησης εκτός από τον έλεγχο της μνήμης βλαβών στο ετήσιο service, αφού αυτά ενσωματώνουν ένα σύστημα αυτοδιάγνωσης, το οποίο απομνημονεύει κάθε πιθανή βλάβη.
Σε ένα αυτοκίνητο η μετάδοση της ισχύος περνάει στους κινητήριους τροχούς μέσω του διαφορικού. Υπό ομαλές συνθήκες πρόσφυσης και όσο το αυτοκίνητο κινείται στην ευθεία, η ισχύς αυτή κατανέμεται ομοιόμορφα σε κάθε τροχό. Σε ολισθηρές επιφάνειες όμως, μπορεί κάποιος από τους δύο κινητήριους τροχούς να χάσει την πρόσφυσή του και να σπινάρει, γυρνώντας πολύ πιο γρήγορα από τον άλλο. Τα συμβατικά συστήματα μετάδοσης έχουν το μειονέκτημα ότι σε τέτοιες περιπτώσεις μεταφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος στον τροχό με την μικρότερη πρόσφυση, οπότε ο τροχός σπινάρει ακόμη περισσότερο και σε ακραίες περιπτώσεις το αυτοκίνητο μπορεί να ακινητοποιηθεί.Με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής διαχείρισης των φρένων, μέσω του εγκεφάλου του συστήματος ΑBS, στον τροχό που ανιχνευθεί ολίσθηση (σπινάρισμα) επενεργούν αυτόματα τα φρένα. Έτσι το σπινάρισμα σταματά και η ισχύς αυτόματα μεταφέρεται στον άλλο τροχό, ο οποίος βρίσκεται σε καλύτερες συνθήκες πρόσφυσης και το αυτοκίνητο ανακτά και πάλι την πρόσφυσή του.
Το σύστημα ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, η οποία λαμβάνει σήματα από επαγωγικούς αισθητήρες που δείχνουν την ταχύτητα περιστροφής των κινητήριων τροχών. Όταν παρουσιαστεί μία διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ των κινητήριων τροχών της τάξης των 110 περίπου στροφών/λεπτό, λόγω σπιναρίσματος η ηλεκτρονική μονάδα ενεργοποιεί μία υδραυλική αντλία, η οποία δημιουργεί μία πίεση στο κύκλωμα των φρένων, που εφαρμόζεται στα τακάκια του τροχού ο οποίος ολισθαίνει. Έτσι, μειώνεται η ταχύτητα του τροχού που σπινάρει και το διαφορικό αυξάνει το ποσοστό μετάδοσης της κίνησης στον άλλο τροχό, παρέχοντας έτσι βέλτιστη συνολικά ελκτική ικανότητα. Όταν οι συνθήκες οι οποίες ενεργοποιούν το EDS εξαφανιστούν, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα και το διαφορικό λειτουργεί όπως ακριβώς σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Το σύστημα ενεργοποιείται μόνο όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι κάτω από τα 40 χλμ/ώρα.
Στα συστήματα ABS και EDS, δε χρειάζεται να καθοριστεί κάποια πρόσθετη εργασία συντήρησης εκτός από τον έλεγχο της μνήμης βλαβών στο ετήσιο service, αφού αυτά ενσωματώνουν ένα σύστημα αυτοδιάγνωσης, το οποίο απομνημονεύει κάθε πιθανή βλάβη.
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Συντονιστές: nikitas tsi