Καθαρισμός ταπετσαρίας
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις ένα υφασμάτινο σαλόνι είναι ο εξής:
1) Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να εξοπλιστείς με ηλεκτρική σκούπα που είναι σχεδιασμένη για να ρουφάει και υγρά. Εάν δεν μπορείς να βρεις τέτοια σκούπα μη προχωρήσεις καν στο επόμενο βήμα.
2) Ξεκίνα με το κάθισμα του οδηγού και με το οριζόντιο μέρος, που λογικά θα είναι και το πιο βρώμικο. Έχεις ανά χείρας καθαριστικό (Vanish αραιωμένο με νερό 1:3 θα σου κάνει δουλειά) σε μπουκάλι σπρέϊ. Επίσης μπουκάλι σπρέϊ με καθαρό νερό κατά προτίμηση χωρητικότητας 1λτ. Βούρτσα ειδική για καθαρισμό χαλιών μεσαίας σκληρότητας, ΟΧΙ μαλακή (παπούτσιών).
3) Ψεκάζεις πρώτα το οριζόντιο μέρος με ΝΕΡΟ ομοιόμορφα μέχρι να το δεις όλο βρεμμένο. Στη συνέχεια ψεκάζεις καθαριστικό πάλι ομοιόμορφα και παντού. Προσοχή στα πλαστικά μέρη του ταμπλώ ή της κονσόλας. Εάν σου ψεκαστεί κατά λάθος εκεί πάνω, έχεις ένα καθαρό πανί μικρο-ινών για να σκούπίσεις ΑΜΕΣΩΣ πριν στεγνώσει και σου κάνει ζημιά.
4) Παίρνεις τη βούρτσα και αρχίζεις να τρίβεις με κυκλικές αλλά και κάθετες κινήσεις. Για γωνίες και 'κρυφά' σημεία καλό είναι να έχεις μία 2η μικρή βούρτσα, από αυτές που έχουν μακρύ χερούλι και είναι στρογγυλές στο τέλος και χρησιμοποιούνται και στη κουζίνα.
5) Αφού έχει γίνει μία ελαφριά αλλά και ομοιόμορφη 'σαπουνάδα' (δεν θες να ρίξεις υπερβολική ποσότητα καθαριστικού, διότι θα 'μαμηθείς' στο επόμενο στάδιο), βάζεις τη σκούπα στη πρίζα και στη πιο δυνατή σκάλα και ετοιμάσου για....
6) ....γερό ρούφιγμα. Να ξέρεις ότι το ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ στάδιο στο καθάρισμα του υφασμάτινου σαλονιού είναι η ΑΝΑΡΡΟΦΗΣΗ. Καλό είναι και θα σε διευκολύνει εάν το ακροφύσιο είναι πλατύ και διάφανο ώστε να τελειώνεις γρηγορότερα και να βλέπεις το ....περιεχόμενο. Ρουφάς λοιπόν με ΑΡΓΕΣ και σταθερές κινήσεις τη περιοχή που δούλεψες προηγουμένως. Αυτό είναι το πρώτο ρούφηγμα. Στη συνέχεια σβήνεις τη σκούπα και ψεκάζεις την ίδια επιφάνεια με καθαρό νερό και ξαναρουφάς. Επαναλαμβάνεις μέχρις ότου να δεις ότι α) δεν τραβάς πλέον σαπουνάδα, αλλά νερό και β) τα υγρά που τραβάς είναι διάφανα και όχι βρώμικα. Συνήθως χρειάζονται 3 ξεπλύματα.
7) Συνεχίζεις με τη πλάτη του καθίσματος και το υπόλοιπο σαλόνι...
Εάν σου φαίνεται βουνό, λογικό είναι, διότι ο σωστός καθαρισμός σαλονιού είναι πολύ χρονοβόρος. Ένα επαγγελματικό καθάρισμα παίρνει περί τις 4-5 ώρες ανάλογα το μέγεθος και τη ....βρώμα του αυτοκινήτου. Μετά έχεις τα στεγνώματα, τον έλεγχο και επανάληψη κάποιων σταδίων εφόσον κρίνεται απαραίτητο. Ένα γεμάτο οκτάωρο δηλαδή, μαζί με ταμπλώ, πόρτες. πατούρες, τσιμούχες κτλ. Ελάχιστα εξειδικευμένα καταστήματα ακολουθούν τη παραπάνω διαδικασία, πολύ απλά διότι παίρνει πολύ ώρα και στον ίδιο χρόνο που ένας υπάλληλος θα κάνει ένα σαλόνι για να πάρουν 100-150 ευρώ, ο ίδιος μπορεί να τους κάνει άλλες πιο κερδοφόρες δουλειές στο πλυντήριο. Όταν διαφημίζουν ότι κάνουν δήθεν Βιολογικό Καθαρισμό (εάν τους ρωτήσεις 'τι εστί βιολογικός καθαρισμός?' πάω στοίχημα ότι δεν θα ξέρουν καν να σου απαντήσουν ή θα σου πουν αρλούμπες), στη πραγματικότητα κάνουν ένα .....πασάλοιμα και σου παραδίδουν ένα σαλόνι γεμάτο λεκέδες και μύκητες λόγω υγρασίας και μη σωστού στεγνώματος.
Επίσης να σημειώσω εδώ ότι το δεύτερο πιο σημαντικό στάδιο μετά της ΑΝΑΡΡΟΦΗΣΗΣ είναι το ΣΤΕΓΝΩΜΑ. Το στέγνωμα είναι πολύ σημαντικό διότι:
α) Εάν δε στεγνώσει και το παραμικρό ίχνος υγρασίας, έχεις εγγυημένο ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο γεμάτο μύκητες.
β) Οι μήκητες θα ζουν μέσα στο αυτοκίνητό σου και θα απορροφηθούν και από το σύστημα κλιματισμού, όπου η οσμή θα γίνει αφόρρητη. Μετά θα πηγαίνεις να αλλάζεις και φίλτρο καμπίνας.
Το στέγνωμα λοιπόν πρέπει να γίνει είτε φυσιολογικά, δηλ. μέσα σε κλειστό γκαράζ με τα παράθυρα ανοιχτά για 1-2 μέρες, πριν μπεις στο αυτοκίνητο, ή εάν βιάζεσαι το αυτοκίνητο στο ρελαντί, ο κλιματισμός αναμμένος στο ζεστό (όχι στην ανακύκλωση) και υπομονή 3-4 ώρες να.....το κοιτάς.
Παρέλειψα να σου πω ότι η παραπάνω διαδικασία ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ρητά σε ουρανό αυτοκινήτου, διότι πολύ απλά θα κάνεις ζημιά και θα σου κρεμάσει. Ο ουρανός είναι ένα άλλο 'κεφάλαιο' και αντιμετωπίζεται ανάλογα τη περίπτωση. Δηλ. άλλη διαδικασία θέλει ένας alcadara ουρανός ενός Maserati ή 997, και άλλη ενός Corsa που είναι ουσιαστικά από ....τσόχα. Όπως επίσης και άλλη διαδικασία έχει ο ουρανός μίας 'μεσαίας' κατάστασης όπως μίας BMW / AUDI της τελευταίας 5-ετίας. Επίσης δεν ακουμπάμε καν ουρανό σε αυτοκίνητα πέρα της 7-8ετίας όπου το παίζουμε κορώνα / γράμματα....θα κρεμάσει / δε θα κρεμάσει. Εάν γίνει το 2ο έχει γίνει ζημιά, άρα πάμε ταπετσέρη για αλλαγή και το ανάλογο τίμημα.
Καλή τύχη!
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- andreas73
- Senior Μέλος
-
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Ευχαριστώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.