Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση

Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Μήνες πριν #12853 από Coo
Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση δημιουργήθηκε από Coo
Την επιστροφή του μέτρου της απόσυρσης από τον Αύγουστο, τη σύνδεση τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους από το 2010 και την εφαρμογή «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα από το 2011, ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, η οποία εξέτασε μέτρα για τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων.

Παράλληλα, ο κ. Σουφλιάς απέκλεισε κατηγορηματικά προτάσεις για δημιουργία διοδίων στο κέντρο της πρωτεύουσας και για κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Στόχος των μέτρων είναι, όπως είπε, «το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25%-35% και το 2015 έως 60%» κατέληξε.

Τέλη κυκλοφορίας

Αναφορικά με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αυτός τίθεται σε ισχύ το 2010. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας για το 2010, που ως γνωστό καταβάλλονται στο τέλος του 2009, θα υπολογιστούν με τον νέο τρόπο.
Βάσει αυτού, τα ΙΧ χωρίζονται πλέον σε τέσσερις κατηγορίες και τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί ο κινητήρας των οχημάτων:

* Τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, εντάσσονται στην κατηγορία Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004 θα πληρώνουν επιπλέον 50 ευρώ.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Γ με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/1996 έως 31/12/1999, θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον.
* Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Δ με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995, θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα.

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α.

Η απόσυρση

Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων τον Αύγουστο, θα κλιμακώνεται βάσει της κατηγορίας και του κυβισμού του οχήματος που αποσύρεται.Ειδικότερα, τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., είναι τα εξής:

* 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά
* 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900-1.400 κυβικά
* 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400-2.000 κυβικά
* 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000-2.400 κυβικά
* 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω.


Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον.
To ΥΠΕΧΩΔΕ υπολογίζει ότι μέσα στο 2009 θα αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 το 2010, περίπου 230.000 Ι.Χ. το 2011 και 200.000 οχήματα το 2012.

Πράσινος δακτύλιος

Το μέτρο του «πράσινου» δακτυλίου, που αποτελεί ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Τα αυτοκίνητα Α κατηγορίας που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (140 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και κάτω) θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ τα Ι.Χ. της κατηγορίας Δ, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν κατά τις ώρες ισχύς του.
Για τα Ι.Χ. που ανήκουν στις κατηγορίες Β και Γ, η είσοδός τους στο δακτύλιο θα γίνεται με τη διαδικασία μονά-ζυγά.


Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Μήνες πριν #12861 από vabatzis
Απαντήθηκε από vabatzis στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
Πάντως εγώ όλο αυτό το θεωρώ λιγάκι θέατρο του παραλόγου....και ρωτώ:

1. Οι εκπομπές καυσαεριών "σταματούν" στον δακτύλιο;
2. Οι εκπομπές ρύπων γίνεται να είναι ίδιες σε αυτοκίνητα ίδιας κατηγορίας, πχ το ίδιο εκπέμπει κάποιος που οδηγεί ομαλά και κάποιος που οδηγεί στο όριο, παρόλο που έχουν το ίδιο αμάξι;
3. Τα τέλη και οι φόροι που έχουμε ήδη πληρώσει για την απόκτηση του αυτοκινήτου θα πάνε στον βρόντο;
4. Γιατί επιτέλους δεν ξεκολλάει το μυαλό τους και δεν επιτρέπουν το πετρέλαιο στα ΙΧ; Η υπόλοιποι Ευρωπαίοι είναι μ@λ@κες;
5. Τί γίνεται με αυτοκίνητα όπως το EOS που είναι Euro4 αλλά εκπέμπει πάνω από 140 g/km;
6. Τον κοσμάκη τον ρωτάνε αν έχει και αν μπορεί να αλλάξει ένα αυτοκίνητο πενταετίας (που πιθανώς πληρώνει ακόμα);

Έχω κι'άλλα, αλλά θα φανώ γραφικός. Νομίζω ότι όλα αυτά γίνονται για το "θεαθήναι" και μόνο για να αποφύγουμε πρόστιμα από την Ε.Ε., όχι για να βοηθηθεί πραγματικά το περιβάλλον και η ποιότητα ζωής...

Βαγγέλης - 1.4 TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Μήνες πριν #12863 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
Βαγγέλη συμφωνώ στην πλειονότητα όσων λές. Και πολύ περισσότερο σε αυτό που σκέφτηκα και εγώ μόλις πρωτοάκουσα τα μέτρα. Κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο 10 και 15 χρόνων δεν το έχει απο βίτσιο, το έχει γιατί δεν έχει διαθέσιμα χρήματα να πάρει καινούργιο. Στο καπάκι τον τιμωρείς κι όλας; :ohmygod: Όσο για το πετρέλαιο είναι να χτυπιέται κανείς...

Και εμένα μου μυρίζει πρόστιμα Ε.Ε. η ιστορία... Χρυσοθηρικές τακτικές και σπασμωδικά μέτρα...
Πάντως σίγουρα κανείς τους δε βάζει πρώτα το περιβάλλον.

THUNDER

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Μήνες πριν #13105 από vabatzis
Απαντήθηκε από vabatzis στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
Διαβάστε αυτό το άρθρο από την Ημερησία . Έχει αρκετό ενδιαφέρον...

"Το ευρωπαϊκό μοντέλο «ο ρυπαίνων πληρώνει», αλλά στην ελληνική εκδοχή, εφαρμόζει η κυβέρνηση προκειμένου να γεμίσει τα ταμεία του κρατικού κορβανά.

Mε την επίφαση ότι τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα ευθύνονται για το 70% των αστικών ρύπων, το σχέδιο του YΠEXΩΔE «χειρουργεί χωρίς αναισθητικό» 1,55 εκατομμύρια ιδιοκτήτες συμβατικών και αυτοκινήτων με πρώτης γενιάς καταλύτη (Euro1, κλάση Δ) με φόρο ρύπων 150 ευρώ και 900.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κλάσης Γ (άδεια κυκλοφορίας από το 1996-31/12/1999) με έξτρα φόρο 100 ευρώ, κατηγορίες οι οποίες και θα καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της απόσυρσης.

Aλλά και το «50άρικο» που θα επιβληθεί στα 1,45 εκατομμύρια IX της κλάσης B προδιαγραφών Euro3 (άδεια κυκλοφορίας 2000-31/12/2004) δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, καθότι αντιστοιχεί σε 72,5 εκατομμύρια ευρώ.

Σε αυτά, εάν προστεθούν τα 90 εκατομμύρια της κλάσης Γ και τα 232,5 εκατομμύρια της κλάσης Δ, συγκεντρώνουν ένα ποσό της τάξεως των 395 εκατομμυρίων ευρώ που θα εισρεύσει ζεστό στα δημόσια Tαμεία μέχρι τα τέλη του 2009!

Επιλεκτική εναρμόνιση
Kι αν αυτό δεν είναι κόλπο γκρόσο σε εποχή κρίσης, τότε τι είναι; H ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να «χαρατσώσει» για ακόμη μία φορά τα χαμηλά εισοδήματα τα οποία και θεωρούνται οι τυπικοί ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων, έχοντας ως άλλοθι την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τον εναρμονισμό με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Aλήθεια, για ποιον εναρμονισμό μιλάμε όταν η χώρα μας υιοθετεί πολύ επιλεκτικά μοντέλα απόσυρσης που ισχύουν στις ευρωπαϊκές χώρες; Kαι για να το διευκρινίσουμε, το πρόγραμμα απόσυρσης που ανακοίνωσε το YΠEXΩΔE μπορεί να έχει ως έμπνευση αυτό που ανακοινώθηκε στη Γερμανία την 1/7/2009 (τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται με βάση τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων και είναι 2 ευρώ για κάθε 100 κ.εκ. και 2 ευρώ για κάθε γρ./χλμ., ενώ τα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 κάτω των 120 γρ./χλμ. εξαιρούνται του φόρου), με την εξής πολύ σημαντική διαφοροποίηση.

Eκτός του ότι στη Γερμανία δικαίωμα απόσυρσης έχουν αυτοκίνητα ηλικίας εννέα και πλέον χρόνων (στην Eλλάδα δεν έχει ανακοινωθεί χρονικό όριο), παρέχεται μια φορολογική περίοδος χάριτος μέχρι το 2013 για τα αυτοκίνητα αυτά, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να έχουν το περιθώριο να εκτιμήσουν το τι θα κάνουν. Στη χώρα μας φυσικά και δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς τα νέα μέτρα πιάνουν άμεσα το 85% το ιδιοκτητών αυτοκινήτων!

Δικαιολογίες
Tο στοιχείο αυτό έχει σημαντική κοινωνική βαρύτητα, καθώς σε μία χώρα με μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα, όπως η Γερμανία, το κράτος σέβεται τον πολίτη και αποδεδειγμένα οι πολιτικές του είναι στοχευμένες. Aντιθέτως, οι ελληνικές κυβερνήσεις κάθε τρεις και λίγο βάζουν το χέρι στην τσέπη των πολιτών με δικαιολογίες που καταρρέουν.

Aν πραγματικά το ΠEXΩΔE είχε περιβαλλοντολογικές ανησυχίες, θα «τσεκούρωνε» το ίδιο και τις βιομηχανίες που ευθύνονται για τους τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2), όπως της ΔEH με τα εργοστάσια λιγνίτη.

Tις δικαιολογίες περί πράσινου φόρου καταρρίπτει εντελώς ο τρόπος επιβολής των τελών κυκλοφορίας. Tελικώς δεν γίνεται βάσει του πόσο ρυπαίνει κάποιος όπως ισχυρίζονται στο ΠEXΩΔE, αλλά με τον κυβισμό και την ηλικία του αυτοκινήτου! Σε διαφορετική περίπτωση ανάλογα με το CO2 που εξέπεμπε ένα αυτοκίνητο θα πλήρωνε αναλόγως. Iδού ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

O κάτοχος ενός καλοσυντηρημένου IX 1.000 κ.εκ. του 1995, που το διοξείδιο που εκπέμπει είναι κοντά στα 170-180 γρ./χλμ. θα επιβαρυνθεί με 150 ευρώ φόρο ρύπων και θα του απαγορευτεί η είσοδος τις ώρες λειτουργίας του δακτυλίου, όταν ο ιδιοκτήτης ενός υψηλού κυβισμού τζιπ του 2008 με εκπομπές CO2 358 γρ./χλμ. (Porsche Cayenne Turbo), μπορεί να κυκλοφορεί με το σύστημα μονά-ζυγά ή στην καλύτερη να εξασφαλίσει «άδεια κυκλοφορίας στον δακτύλιο». Kαι επιπλέον θα επιβραβευθεί για την επιλογή του με 18 ευρώ, επειδή επέλεξε ένα περιβαλλοντολογικά συμβατό IX.

Mία από τις πολλές ανισότητες που εμπεριέχει η πρόταση νόμου του YΠEXΩΔE για την απόσυρση αφορά όσους έσπευσαν με το μειωμένο τέλος ταξινόμησης να αγοράσουν υψηλού κυβισμού IX, βλέποντας το «τυράκι» και όχι τη... φάκα.

Επιβάρυνση
Από 1 έως 374€ το ετήσιο χαράτσι

H πριμοδότηση των «καθαρών» αυτοκινήτων δεν έχει μειώσει την ετήσια επιβάρυνση των IX, συγκριτικά με τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώναμε μέχρι το 2008 (θυμίζουμε ότι από την επόμενη χρονιά τα τέλη αυξάνονται κατά 20%).

Oπως προκύπτει από τον σχετικό πίνακα, στα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.200-2.000 εκ., αυτά που ανή­κουν στην κλάση A επιβαρύνονται από 1 έως 206 ευρώ, τα αυτοκίνητα της κλάσης B από 69 έως 274 ευρώ, αυτά της κλάσης Γ από 119 έως 324 ευρώ και τα ρυπογόνα IX της κλάσης Δ από 166 έως 374 ευρώ σε ετήσια βάση. Tο ποσό αυτό προκύπτει με τον υπολογισμό του έξτρα φόρου ρύπων, αλλά και της έκτακτης εισφοράς που ανακοίνωσε το υπουργείο Oικονομικών με ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2009.

Δώρο... άδωρο η απόσυρση

Oι μικρές οικονομικά τάξεις που έχουν επιβαρυνθεί από την κρίση καλούνται και πάλι να βάλουν το χέρι στην... άδεια τους τσέπη και να καταφύγουν στον δανεισμό με δυσχερείς όρους, προκειμένου να αγοράσουν ένα νέας τεχνολογίας IX και να απαλλαγούν από το δικό τους. Επιπλέον, το όφελος του μπόνους των 1.000 ευρώ της αγοράς καινούργιου IX αναμένεται να εξαλείψει η επιστροφή στο παλαιό φορολογικό καθεστώς με το 100% του τέλους ταξινόμησης από 8 Aυγούστου.

Eτσι τα αυτοκίνητα έως τα 1.200 κ.εκ. θα ακριβύνουν κατά μέσο όρο 500 ευρώ, τα 1.400άρια και τα 1.600άρια 800 ευρώ, τα 2λιτρα 1.000 και πλέον ευρώ. Eδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τις αυξήσεις από 3-5% που αναμένεται να ενσωματώσουν οι αντιπροσωπείες εκμεταλλευόμενες την περίοδο της αγοραστικής... ευεξίας, γεγονός που θα ισοσκελίσει και το μπόνους της απόσυρσης...

Η αλήθεια για τους ρύπους
Το παιχνίδι με τις τιμές για τις προδιαγραφές

Tα 140 γρ./χλμ. CO2 που έθεσε ο υπουργός ΠEXΩΔE κ. Σουφλιάς ως όριο για την είσοδο στον δακτύλιο και εμμέσως ως προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο «οικολογικό» δεν είναι ένα τυχαίο νούμερο. Eίναι το ισχύον όριο του μέσου όρου εκπομπών CO2 που έχει θέσει η EE στις αυτοκινητοβιομηχανίες (το οποίο στο 2012 μειώνεται στα 120 γρ.). Δηλαδή μια εταιρεία είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή οδηγία, εφόσον πουλάει περισσότερα μικρά και καθαρά αυτοκίνητα, παρά μεγάλα και ρυπογόνα.

Bεβαίως ο ρύπος CO2 δεν είναι ο μόνος που εκλύουν τα αυτοκίνητα, αλλά αυτός που ευθύνεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου εξ ου και η ευαισθητοποίηση των κυβερνήσεων όλων των χωρών του πλανήτη. Διοξείδιο του άνθρακα ένα αυτοκίνητο βγάζει είτε κινείται στην πόλη είτε σε έναν ανοικτό αυτοκινητόδρομο και το πόσο έχει σχέση με την κατανάλωση βενζίνης. Aρα η ζημιά που προκαλεί στο περιβάλλον είναι η ίδια είτε κινείται στην πόλη είτε εκτός αυτής.

Eδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι οι «καρκινογόνοι» ρύποι των αυτοκινήτων που επιβαρύνουν ένα αστικό περιβάλλον είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), οι υδρογονάνθρακες (HC), το οξείδιο του αζώτου (NOX) και τα αιωρούμενα σωματίδια. Eξάλλου, οι δύο πρώτοι ρύποι (CO και HC) είναι που ελέγχονται από την ετήσια κάρτα καυσαερίων (τυχαίο;) και αναλόγως πιστοποιούν την καταλληλότητα ή μη ενός αυτοκινήτου!

Πώς λοιπόν κάποιος που έχει περάσει από το KTEO και έχει πάρει κάρτα καυσαερίων θα χαρακτηριστεί «ρυπογόνος» και θα τιμωρηθεί γι’ αυτό; Mήπως το μέτρο ακυρώνει την όλη διαδικασία των KTEO και τον θεσμό της κάρτας; Aκόμη μία απόδειξη της προχειρότητας με την οποία στήθηκε το όλο σχέδιο νόμου, αλλά και του ότι στόχος ήταν να γεμίσουν τα ταμεία.

Οι προδιαγραφές
H E.E. έχει θεσπίσει προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ σταδιακά και έχουν ως στόχο τη μείωση της ρύπανσης. Tο 1996 έγιναν υποχρεωτικές οι προδιαγραφές Euro 2, τον Iανουάριο του 2000 ακολούθησε το Euro 3, δύο χρόνια αργότερα το Euro 4, από τον Σεπτέμβριο του 2009 θα πρέπει να καλύπτουν όλα τα νέα I.X. τα όρια του Euro 5, ενώ ύστερα από μία πενταετία (τον Σεπτέμβριο του 2014) θα ισχύσουν οι αυστηρότερες νόρμες του Euro 6.

Πετρελαιοκίνηση
Ασύμφορη για το κράτος

Oι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ είναι πολύ πιο «καθαροί» από ό,τι οι βενζινοκινητήρες, καθώς καταναλώνουν πολύ λιγότερο καύσιμο και ο μόνος ρύπος είναι τα αιωρούμενα σωματίδια. Eύλογο το ερώτημα λοιπόν, γιατί η κυβέρνηση δεν έδωσε το πράσινο φως για την απελευθέρωση ντίζελ;

H απάντηση έχει να κάνει απλά και μόνο με τα λιγότερα έσοδα που θα είχε το κράτος από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Σε κάθε περίπτωση, τα διυλιστήρια θα έπρεπε να κάνουν την ανάλογη αναβάθμιση για υψηλών προδιαγραφών πετρέλαιο. Aλλά πού να τα... ακουμπήσει η κυβέρνηση. Eξάλλου αδυνατεί να ελέγξει και το λαθρεμπόριο ντίζελ...

ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ
"

Βαγγέλης - 1.4 TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 4 Μήνες πριν #13108 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
:no:

Καλύτερα να μη σχολιάσω... :shhhh:

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 3 Μήνες πριν #13252 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
Καλά κρασιά!!!!

:liwma

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 3 Μήνες πριν #13673 από vabatzis
Απαντήθηκε από vabatzis στο θέμα Απ:Νέα Τέλη Κυκλοφορίας-Απόσυρση
Το έργο έχει και συνέχεια :

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απόσυρση των Ι.Χ., το οποίο εντάσσεται στα κίνητρα που θέλει να δώσει η κυβέρνηση για την αγορά αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας με χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Τα... φτηνά αυτοκίνητα φαίνεται πως επιστρατεύονται στον δρόμο προς τις εκλογές, καθώς, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όσοι αποφασίσουν να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους μέχρι το 2012 θα λάβουν μπόνους της τάξεως των 500 έως 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Επιπλέον κίνητρo 1.000 ευρώ παρέχεται σε όσους παράλληλα με την απόσυρση προχωρήσουν στην αγορά αυτοκινήτων σύγχρονης τεχνολογίας.

Το νομοσχέδιο προτείνει, επίσης, «τσουχτερά» τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 5 ετών και θέσπιση «Πράσινου Δακτυλίου», ο οποίος εξορίζει τα παλαιά αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση και η ψήφισή του αναμένεται να γίνει την εβδομάδα που θα ακολουθήσει την επίσκεψη του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.

Τα «καθαρά» αυτοκίνητα της Α κλάσης θα έχουν μείωση τελών κατά 18 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα θεσμοθετούνται «περιβαλλοντικά» τέλη κυκλοφορίας αυξημένα από 50 έως 150 ευρώ σε σχέση με τα υφιστάμενα τέλη.

Ολα αυτά τη στιγμή που εξέπνευσε η ρύθμιση της μείωσης των τελών ταξινόμησης που οδήγησε χιλιάδες πολίτες στην αγορά οχημάτων μεγάλου κυβισμού, τα οποία στο εξής φορτώνονται με επιπλέον ετήσιο χαράτσι 150 ευρώ και με απαγόρευση της ελεύθερης κυκλοφορίας στον Δακτύλιο λόγω μη τήρησης των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών όρων...


ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ
«Εξορίζονται» από το κέντρο τα παλαιά αυτοκίνητα

Το συμβατικό σύστημα δακτυλίου στην Αθήνα αντικαθίσταται από τον «Πράσινο Δακτύλιο», με τα παλαιού τύπου οχήματα να «εξορίζονται» από το κέντρο της πόλης κατά τις ώρες λειτουργίας του Δακτυλίου ανεξαρτήτως ζυγής ή μονής ημέρας.

Σύμφωνα με το νέο σύστημα Δακτυλίου, τα αυτοκίνητα κλάσης Α που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km θα εισέρχονται στον Δακτύλιο ανεξαρτήτως μονών ή ζυγών ημερών και θα φέρουν λευκό σήμα κολλημένο στο παρμπρίζ. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία των κλάσεων Α, Β και Γ.

Οχήματα κλάσης Α που εκπέμπουν περισσότερα από 140 g/km διοξειδίου του άνθρακα, όπως και οχήματα των κλάσεων Β και Γ, θα εισέρχονται στον Δακτύλιο με το σύστημα μονά - ζυγά και θα φέρουν γκρι σήμα.

Οχήματα της κλάσης Δ θα εισέρχονται στον Δακτύλιο μόνο εκτός ωρών λειτουργίας του και θα φέρουν κόκκινο σήμα. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία άνω των 15 ετών.

Η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων εξακολουθεί να απαγορεύεται εντός της πόλης, ενώ η κυκλοφορία των δικύκλων επιτρέπεται ανεξαρτήτως Δακτυλίου.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 01/09/2011 στα όρια και στα ωράρια του υφιστάμενου Δακτυλίου.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων μέσω της απόσυρσης θα εξεταστεί το ενδεχόμενο διεύρυνσης των ορίων του Δακτυλίου.


ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ

Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο οποίος μέχρι σήμερα διαμορφωνόταν με βάση τον κυβισμό των οχημάτων. Πλέον η κλιμάκωση της χρέωσης θα βασίζεται τόσο στον κυβισμό του οχήματος όσο και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλεί ο κινητήρας του.

Το μέτρο επιδιώκεται να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την κυκλοφορία οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, αφού για αυτές τις κατηγορίες διαμορφώνονται περιβαλλοντικά τέλη-«φωτιά».

Για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 2.000 κυβικών εκατοστών, τα τέλη παραμένουν μηδενικά και θεσπίζονται τέλη κυκλοφορίας για υβριδικά οχήματα άνω των 2.000 κυβικών, ίσα με το μισό των τελών για τα αυτοκίνητα κλάσης Α.

Τα τέλη θα παραλαμβάνονται -όπως ισχύει μέχρι τώρα- στο τέλος της χρονιάς, από πιστοποιημένα σημεία, με απαραίτητη προϋπόθεση την προσκόμιση κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από το τέλος του 2009, από τα επόμενα, δηλαδή, τέλη κυκλοφορίας.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 1.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑ ΝΕΟΥ ΙΧ

Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους από εκσυγχρονισμένα οχήματα κλάσης Α. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει σε πρώτη φάση μέχρι το 2012.

Οποιος επιλέξει παράλληλα με την απόσυρση του παλαιού οχήματός του να προχωρήσει σε αγορά νέου θα χρηματοδοτείται επιπλέον με 1.000 ευρώ ανεξαρτήτως κυβικών μέτρων.

Οι ιδιοκτήτες ελαφρών φορτηγών που θα προχωρήσουν σε αγορά νέου οχήματος μετά την απόσυρση του παλιού θα χρηματοδοτούνται με επιπλέον 1.500 ευρώ, ενώ για τα βαρέα οχήματα τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, το 2009 περίπου 50.000 οχήματα θα αποσυρθούν στο πλαίσιο του μέτρου, ενώ το 2010 αναμένεται να αποσυρθούν 250.000 οχήματα.

Η συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου και η ψήφισή του στη Βουλή θα πραγματοποιηθεί μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Πηγή : Ημερησία

Βαγγέλης - 1.4 TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi