Φορολογία αυτοκινήτου 2014

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #72858 από Coo
Φορολογία αυτοκινήτου 2014 δημιουργήθηκε από Coo
Πακέτο αλλαγών με ελαφρύνσεις φέρνει το ΥΠΟΙΚ σε τέλη κυκλοφορίας. Χαμηλώνουν τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης

Λιγότερους φόρους θα πληρώνουν από το 2015 οι ιδιοκτήτες ΙΧ, σύμφωνα με Τα Νέα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το υπουργείο Οικονομικών προωθεί ριζικές αλλαγές σε όλο το φάσμα φορολόγησης των αυτοκινήτων, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, αλλά με εσωτερικές μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, σχεδόν στην εξάλειψη του φαινομένου μαζικής κατάθεσης πινακίδων.

Με λίγα λόγια, ο περιορισμός της κατάθεσης πινακίδων θα χρηματοδοτήσει τις ελαφρύνσεις.
Κεντρικά σημεία της εισήγησης που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.

Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.

Η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου 3 μήνες. Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο.
Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 300 ευρώ.
Το εν λόγω μοντέλο είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους της Καραγεώργη Σερβίας. Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.

Μια τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν ε΄χουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές "περιμένετε και θα εκπλαγείτε"...


Τέλος ο φόρος πολυτελείας
Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση για κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα κατά την αγορά ακριβών αυτοκινήτων. Κρίνεται ίσως ο πιο αποτυχημένος φόρος που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια.


news247.gr/eidiseis/...l

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • cdoum
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #72859 από cdoum
Απαντήθηκε από cdoum στο θέμα Φορολογία αυτοκινήτου 2014
όπως το πε...θα εκπλαγείτε ....γιατί κυρίες και κύριοι δεν ξέρουμε ποιες θα είναι οι τελικές αποφάσεις την στιγμή που όλο το σύστημα στην χώρα μας παραπέει και οι 300 άλλα αποφασίζουν τώρα και άλλα αύριο.. :unsure:

εξάλλου τι να πρωτοφτιάξουν έτσι όπως τα κάνανε ...παιδεία,υγεία ..τι...
συγγνώμη ζητώ είμαι πολύ απαισιόδοξος πλέον για την χώρα μας..

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #72860 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Φορολογία αυτοκινήτου 2014

cdoum έγραψε: συγγνώμη ζητώ είμαι πολύ απαισιόδοξος πλέον για την χώρα μας..


.. και πολύ άργησες! χαχαχα

Αλλά είσαι και αχάριστος... αφού και λεφτά υπάρχουν, και πλεόνασμα έχουμε και το κυριότερο: δωρεάν ίντερνετ πανελλαδικά μέσα στο 2014. Ευλογία να είσαι σε αυτό τον τόπο.. :whistle:

Εγώ μετανιώνω που δεν το πήρα κίτρινο, θα κατέβαζα και την οροφή το καλοκαίρι και θα έκανα ταριφιές μπας και βγάζω τα έξοδα. :PPP

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #72867 από nikitas tsi
Απαντήθηκε από nikitas tsi στο θέμα Φορολογία αυτοκινήτου 2014
Πρεπει να βαλουν gps?
Δεν τους φτάνει το κτεο να κανει μεσω εγκεφαλου τη καταγραφη των χιλιομετρων?
Εμενα μου μυριζει τρελλο φακελωμα, να ξερουν ανα πασα στιγμη το αυτοκινητο που ειναι.

Νikitas TSi

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #72872 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Φορολογία αυτοκινήτου 2014
Γιατί εσύ νομίζει ότι θα παίξει αυτό με το gps? Σε χώρα λήσταρχων και απατεώνων ζεις βρε Νικήτα, θα βρεί ο Έλληνας ο Λιάπης τη λύση να τσιπάρει/μηδενήσει/απενεργοποιήσει το gps. Ρώτα τους ταρίφες πως πειράζουν τα ταξίμετρα να σου πουν. Και μετά ο σωστός θα πληρώσει πάλι τα χοχοψόψα..:ooooops

Άλλωστε στο λένε: "μας αρέσει, αλλά επειδή και κόστος* θα έχει και ξέρουμε όλοι τί είμαστε.." και
"...είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις."
Τώρα θα τους μάθεις;

* που εννοείται πως θα πληρώσεις εσύ.

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 4 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 4 Μήνες πριν #74036 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Φορολογία αυτοκινήτου 2014
Ανατροπές ως προς τη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, περιλαμβάνει το φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί σε λίγες μέρες στη Βουλή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Ημερησία", αναμένεται μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%, μείωση 30% του φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας,
Επίσης, θα αλλάξει το καθεστώς ασφάλισης στα οχήματα, που έχουν οι εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και οι εμπορίες, αλλά και το φορολογικό καθεστώς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση.
Όσον αφορά τα τεκμήρια, όπως αναφέρει η Ημερησία, το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να έχει αποφασίσει τη μείωση των τεκμηρίων κατά 30% με αποτέλεσμα το ύψος τους να είναι πιο κοντά στο πραγματικό κόστος χρήσης.
Ωστόσο με την μείωση των τεκμηρίων κατά 30% μειώνεται αυτομάτως και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω.
Αυτό σημαίνει ότι ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου αυτοκινήτου 4ετίας εκτός των 660 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα καταβάλει και 440 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ το τεκμήριο ανέρχεται σε 8.800 ευρώ.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών το τεκμήριο μειώνεται στα 6.160 ευρώ από 8.800 ευρώ με αποτέλεσμα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να μειώνεται στα 308 ευρώ.
Αντίστοιχα κάτοχος ΙΧ με κινητήρα 2.501 κ.εκ. 4ετίας καταβάλει 880 ευρώ για Τέλη και 1.330 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 931 ευρώ και το τεκμήριο θα ανέρχεται σε 9.310 ευρώ από 13.300 ευρώ.
Μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω καθώς σε αυτή την κατηγορία οχημάτων το τεκμήριο κυμαίνεται σε πραγματικά πολύ υψηλά επίπεδα.
Ειδικότερα κάτοχος ενός τετρακίνητου οχήματος με κινητήρα 3,7 λίτρων 4ετίας θα καταβάλει για Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 2.740 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Με τη μείωση των τεκμηρίων ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται στα 1.918 ευρώ ενώ αν πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλικία μεταξύ 5-10 ετών τότε ο συγκεκριμένος φόρος περιορίζεται στα 1.342 ευρώ.

Ανάσα στην αγορά με κατάργηση του φόρου πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα.
Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης η αγορά θα λειτουργήσει με πιο σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και θα φθηνήνουν τα ακριβά μοντέλα.

Άρση ακινησίας, σε τιμή ευκαιρίας
Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω.
Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει πως σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών.
Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.
Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.

Τι θα ισχύει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ «μάχονται» για να διορθωθεί ένα τεράστιο λάθος που αφορά στον άδικο τρόπο υπολογισμού φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ κατά την χρήση αλλά και την κτήση.
Όταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ωστόσο με το που θα τοποθετηθούν ελληνικές πινακίδες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τότε η εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορεί σε κάποιο άλλο κράτος μέλος εδώ και πολλά χρόνια.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να καταβάλουν άδικα Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να εμπίπτουν σε υψηλά τεκμήρια εξαιτίας της άδικης φορολόγησής τους από την εφορία.
Παράλληλα όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν το 2003 ασχέτως πότε κυκλοφορήσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της 10ετίας.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας καθώς πολλά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα επανέλθουν στην κυκλοφορία καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν θα καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων τους.

Τι θα ισχύει με την εξαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ
Η εξαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ελλάδα, έχει παγώσει καθώς οι έμποροι ή οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας για να προχωρήσει η εξαγωγή τους.
Ο λόγος είναι ότι όλα τα συγκεκριμένα ΙΧ βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας (κατατεθειμένες πινακίδες) και σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς πρέπει να γίνει πρώτα άρση ακινησίας, καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας, και κατόπιν να προχωρήσει η εξαγωγή των αυτοκινήτων.
Το κόστος όμως καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας είναι υπέρογκο καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων είναι μεγάλου κυβισμού και με δεδομένο ότι έχουν πουληθεί στο εξωτερικό έναντι 3.000 έως 5.000 ευρώ η καταβολή των Τελών καθιστά ασύμφορη την εξαγωγή τους.
Με το νέο φορολογικό δεν θα χρειάζεται η καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία και θα ξεπαγώσουν οι εξαγωγές των αυτοκινήτων.

Τέλος στις πινακίδες "Μ" από τις εφορίες
Τις πινακίδες "Μ" από τις εφορίες φαίνεται πως χρησιμοποιούν πάρα πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κυκλοφορούν νόμιμα τα οχήματά τους δύο ημέρες κάθε μήνα.
Το υπουργείο Οικονομικών θέλοντας να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων «Μ» καθώς έχει γίνει κατάχρηση από κάποιους θέτει πολύ αυστηρούς περιορισμούς καθώς η χρήση των συγκεκριμένων πινακίδων κυκλοφορίας θα μπορεί να γίνεται μόνο δύο φορές το χρόνο!
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο οι πινακίδες «Μ» θα χρησιμοποιούνται από εκείνους που πραγματικά τις έχουν ανάγκη και όχι για να πηγαίνουν διήμερες βόλτες στα χιονοδρομικά μία φορά το μήνα οι ιδιοκτήτες τους γλιτώνοντας την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
(Πηγή: Ημερησία)

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi