Οικονομία στην κατανάλωση

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11388 από Coo
Οικονομία στην κατανάλωση δημιουργήθηκε από Coo
Άκουσα πολλούς που παραπονιούνται ότι η κατανάλωση τους είναι σχετικά "τσιμπημένη". Οπότε σκέφτηκα να ανοίξουμε ένα θεματάκι με γενικές συμβουλές για οικονομία στην κατανάλωση.

Ένα καλό "κόλπο" (σιγά το κόλπο!) είναι η μέγιστη εκμετάλλευση της φόρας του αυτοκινήτου... Ειδικά μέσα στην πόλη κερδίζεις αρκετά. Με την πρώτη ευκαιρία αφήνεις να τσουλήσει για όσο γίνεται το αυτοκίνητο με νεκρά και την ταχύτητα που έχεις αναπτύξει...
Υπάρχει και η μέθδος του "αυγού" - φαντάσου ένα αυγό ανάμεσα στο πόδι σου και το γκάζι.. Τόσο απαλά να πατάς το γκάζι...
Άλλο "μέτρο" είναι όχι ταχύτητες πάνω από 130-140 χαω στην Εθνική Οδό... (και εννοείται οχι μέσα στην πόλη :PPP - τ'ακούς Αργύρη;) Το ξέρω είναι γλυκό το άτιμο το γκάζι, αλλά προσωπική άποψη τα 130χαω είναι ο ιδανικός συνδυασμός ταχύτητας και κατανάλωσης (ούτε πολύ αργά, ούτε πολύ υψηλή κατανάλωση). Σε συνδυασμό με σταθερή ταχύτητα χωρίς επιταχύνσεις ή επιβραδύνσεις (τυχερός που προνόησα να βάλω cruise control - όσοι έχετε καταλαβαίνετε τί εννοώ) και χρήση της μεγαλύτερης δυνατής σχέσης στο κιβώτιο είναι σίγουρο πωα κάτι 10άρια και 12άρια θα εξαφανιστούν....
Και φυσικά, αν θέλεις οικονομία, ξεχνάς το 'σκίσιμο' στις ψηλές στροφές, ευλογο το γιατί...
Εγώ το έχω ένα χρόνο+ και σύμφωνα με τον υπολογιστή μέση κατανάλωση για όλο αυτό το χρόνο με χρήση κυρίως μέσα στην πόλη έχω ø7.3... Και δε μπορώ να πώ, του δίνω και καταλαβαίνει ώρες-ώρες... :angel:

Όσο για τα προϊόντα που υπόσχονται 10% και 20% οικονομία στη βενζίνη, προσωπικά θα τα απέφευγα....

Ούφ! Αυτά ξέρω... Κανείς άλλος καμμια ιδέα;

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11390 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Μήτσε θα συμφωνήσω σε όλα εκτός από κάτι...

coo έγραψε:

Με την πρώτη ευκαιρία αφήνεις να τσουλήσει για όσο γίνεται το αυτοκίνητο με νεκρά και την ταχύτητα που έχεις αναπτύξει...


Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο τσουλάει με νεκρά έχει μία α κατανάλωση σε αντίθεση με το να τσουλάει με την "μεγάλη" ταχύτητα που θα έχουμε μέσα... Όταν έχουμε ταχύτητα μέσα οι πεταλούδες "κλείνουν" και έτσι έχουμε κατανάλωση 0,0lt

Κάτι ακόμη να προσθέσω! Όταν βλέπουμε μακριά προς την κατεύθυνση που κινούμαστε ότι πρόκειται να μας πιάσει φανάρι ή να σταματήσουμε λόγω κίνησης, τότε αφήνουμε το γκάζι και τσουλάμε (με την ταχύτητα μέσα και όχι νεκρά...) μέχρι να κόψει αρκετά το αυτοκίνητο! Έτσι γλιτώνουμε και από φθορά στα τακάκια!!

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11391 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Γελάδι έγραψε:

Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο τσουλάει με νεκρά έχει μία α' κατανάλωση σε αντίθεση με το να τσουλάει με την "μεγάλη" ταχύτητα που θα έχουμε μέσα... Όταν έχουμε ταχύτητα μέσα οι πεταλούδες "κλείνουν" και έτσι έχουμε κατανάλωση 0,0lt


Σε αυτό που λές είχα παλαιότερα μια κουβέντα με τον αδερφό μου αλλά δεν είχα βγάλει άκρη για να σου πώ την αλήθεια. Μου φαινόταν περίεργο που με κουμπωμένη ταχύτητα και υψηλότερες στροφές από ότι σε "ρελαντί" υποστήριζε αυτό που λές και εσύ, οτι κάει λιγότερο!
Εγώ συνδύαζα την αναλογία στροφών / κατανάλωσης δεν είχα σκεφτεί πεταλούδες και κάμπιες.... Δουλέυοντας σε περισσότερες στροφές ο κινητήρας δεν καταναλώνει πιο πολύ; :unsure:

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11392 από Magnum
Απαντήθηκε από Magnum στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Εγώ να πω ότι η κατανάλωση μου είναι ø7.8
Το τσιμπάω γενικά το γκάζι ώρες-ώρες.
Όσο για το cruise control από την εμπειρία μου θα έλεγα ότι μάλλον αυξάνει την κατανάλωση 0.2-0.5 λίτρα γιατί όταν είσαι σε ανηφόρα βλέπεις στην τρέχουσα καταναλωση κάτι 12-17άρια...
Γενικά αν οδηγείς συντηρητικά βολεύει να μην έχεις το cruise control.

Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ

EOS 1.4 TSI

Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • marios_eos_160ps
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11393 από marios_eos_160ps
Απαντήθηκε από marios_eos_160ps στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
εγω εχω μια αλλη προταση.να βγαλουμε ολοι τις 17-18+ ζαντες και να παμε στις μαμα 16αρες.μπας και δουμε ασπρη μερα(δλδ κατω απο 10 λιτρα).:whistle: :whistle:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11394 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Magnum έγραψε:

Εγώ να πω ότι η κατανάλωση μου είναι ø7.8
Το τσιμπάω γενικά το γκάζι ώρες-ώρες.
Όσο για το cruise control από την εμπειρία μου θα έλεγα ότι μάλλον αυξάνει την κατανάλωση 0.2-0.5 λίτρα γιατί όταν είσαι σε ανηφόρα βλέπεις στην τρέχουσα καταναλωση κάτι 12-17άρια...
Γενικά αν οδηγείς συντηρητικά βολεύει να μην έχεις το cruise control.


Κοίτα, σίγουρα παίζει ρόλο και το πού οδηγείς, έτσι; Αν οδηγείς πχ σε δρόμο με πολλές ανηφόρες το CC θα θέλει να σου κρατήσει σταθερή την ταχύτητά σου, άρα να σου πάει και 12 και 15 ενώ εσύ θα μπορούσες να ρίξεις 10-20 χλμ την ταχύτητά σου και να κάψεις λιγότερο. Στο μεγαλύτερο μέρος της Εθνικής οδού όμως που είναι σχετικά επίπεδο, με CC και μετά από πολλά ταξίδια προς Λάρισα και Πλαταμώνα μπορώ να πώ ότι έχω δεί μείωση στην κατανάλωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ Spoiler!


marios_eos_160ps έγραψε:

εγω εχω μια αλλη προταση.να βγαλουμε ολοι τις 17-18+ ζαντες και να παμε στις μαμα 16αρες.μπας και δουμε ασπρη μερα(δλδ κατω απο 10 λιτρα).:whistle: :whistle:


Γνώμη μου είναι από ότι έχω ακούσει από άλλους (από προσωπική εμπειρία θα σου πώ όταν σύντομα αλλάξω σε 17") η διαφορά είναι (με συντηρητική προς φυσιολογική οδήγηση) 0.3-0.6, όχι παραπάνω... άρα μάλλον δεν πρέπει να φταίει η ζάντα που δε βγάζεις κάτω από 10lt... :mplrmplr

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11396 από Magnum
Απαντήθηκε από Magnum στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Μήτσο αυτό που λες με τις στροφές έχει αυτήν την εξήγηση (δικιά μου):

Όταν το αυτοκίνητο τσουλάει με ταχύτητα μέσα οι στροφές του κινητήρα δεν κρατιούνται ψηλά επειδή καταναλώνεις βενζίνη αλλά από την ορμή του αυτοκινήτου και γι' αυτό πέφτουν σιγά σιγά. Αυτό που λέει το γελάδι είναι σωστό όσον αφορά τα τακάκια, δλδ να εκμεταλλεύεσαι το φρενάρισμα του κινητήρα

Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ

EOS 1.4 TSI

Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11397 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
coo έγραψε:

Σε αυτό που λές είχα παλαιότερα μια κουβέντα με τον αδερφό μου αλλά δεν είχα βγάλει άκρη για να σου πώ την αλήθεια. Μου φαινόταν περίεργο που με κουμπωμένη ταχύτητα και υψηλότερες στροφές από ότι σε "ρελαντί" υποστήριζε αυτό που λές και εσύ, οτι κάει λιγότερο!
Εγώ συνδύαζα την αναλογία στροφών / κατανάλωσης δεν είχα σκεφτεί πεταλούδες και κάμπιες.... Δουλέυοντας σε περισσότερες στροφές ο κινητήρας δεν καταναλώνει πιο πολύ; :unsure:


Αυτό που λες είναι πολύ εύκολο να το καταλάβεις...
Όταν πας με ρελαντί, η μηχανή πρέπει να δουλέψει ώστε να διατηρήσει τις 750 στροφές που πρέπει να έχει. Επομένως, έχει κατανάλωση...
Όταν τσουλάς με κάποια ταχύτητα, τότε η στροφές που βλέπεις διατηρούνται μόνο καιμόνο από την φόρα που έχει το αυτοκίνητο και επειδή είναι (ας το πούμε λαικά...) κομπλαρισμένη η μηχανή πάνω στις ρόδες! Επομένως, το στροφόμετρο αναγκάζεται να δείξει τις στροφές αυτές αλλά χωρίς να πατάς γκάζι και να καταναλώνεις!! Η μηχανή δηλαδή παίζει μόνο και μόνο επειδή "σπρώχνεται" από τις ρόδες! Γι' αυτό άλλωστε πάντα με κάποια ταχύτητα μέσα μειώνεται και λίγο η φόρα του αυτοκινήτου ανάλογα με την σχέση στο κιβώτιο... Επομένως, κατανάλωση 0.0!! Καταλάβατε ή να κάνω και κακά;; :shades:

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11398 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Magnum έγραψε:

Μήτσο αυτό που λες με τις στροφές έχει αυτήν την εξήγηση (δικιά μου):

Όταν το αυτοκίνητο τσουλάει με ταχύτητα μέσα οι στροφές του κινητήρα δεν κρατιούνται ψηλά επειδή καταναλώνεις βενζίνη αλλά από την ορμή του αυτοκινήτου και γι' αυτό πέφτουν σιγά σιγά. Αυτό που λέει το γελάδι είναι σωστό όσον αφορά τα τακάκια, δλδ να εκμεταλλεύεσαι το φρενάρισμα του κινητήρα


Έτσι είναι Πασχάλη! Απλά έγραφα το δικό μου ποίημα και δεν πρόλαβα να διαβάσω το δικό σου...

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11399 από Magnum
Απαντήθηκε από Magnum στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Τα μεγάλα πνεύματα... ;)
Μήτσο στο ρελαντί καίει 0.5-0.7 λίτρα αν έχεις και το αρκουδίσιον να δουλεύει.

Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ

EOS 1.4 TSI

Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11401 από Guardian
Απαντήθηκε από Guardian στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Magnum έγραψε:

Τα μεγάλα πνεύματα... ;)
Μήτσο στο ρελαντί καίει 0.5-0.7 λίτρα αν έχεις και το αρκουδίσιον να δουλεύει.


Ετσι ακριβώς...

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • leftin3d
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11402 από leftin3d
Απαντήθηκε από leftin3d στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Και εγω συμφωνο με το γελαδι και τον πασχαλη...
ασε που ειναι και επικυνδινο να πηγενεις με νεκρα...γιατι σε ενα εκτατο φρεναρισμα...χωρις ταχυτητα μεσα (που δεν εχεις και το φρεναρισμα του κινητηρα) τα πραγματα ειναι πολυ ασχημα...ειδικα με μεγαλη ταχυτητα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11404 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
leftin3d έγραψε:

Και εγω συμφωνο με το γελαδι και τον πασχαλη...
ασε που ειναι και επικυνδινο να πηγενεις με νεκρα...γιατι σε ενα εκτατο φρεναρισμα...χωρις ταχυτητα μεσα (που δεν εχεις και το φρεναρισμα του κινητηρα) τα πραγματα ειναι πολυ ασχημα...ειδικα με μεγαλη ταχυτητα.


:super:

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • serres tsi
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11436 από serres tsi
Απαντήθηκε από serres tsi στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
0.5-0.7 χωρις αρκουδισιον.αν το βαλεις και αυτο παμε στα 0,9 - 1,1 αναλογα την θερμοκρασια που ζητας

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11442 από gdm1974
Απαντήθηκε από gdm1974 στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
θα ηθελα να προσθέσω και εγώ το εξής.
Όταν είχαν πρωτοβγεί τα καταλυτικά το 89 - 90 θυμαμε πολύ καλά που έλεγαν ότι δέν πρέπει να τα αφήνουμε να τσουλούν με νεκρά γιατί χαλάει ο καταλύτης λόγο του ότι περνά άκαφτη βενζίνη σε αυτόν.
Άρα ανεξάρτητα από τις στροφές, κάποια ποσότητα καυσίμου περνά στον κινητήρα. Τώρα σε περιπτωση που έχουμε ταχύτητα μέσα δεν νομίζω να πέφτει στο μηδέν η κατανάλωση, τουλάχιστον για σημαντικό ιάστημα γιατί κάτι πρέπει να καίει ο κινητήρας...

Εγώ πάντος με το 1,6FSI είμαι στα 8,4 - 8,7 μεικτή και χωρίς να το πιέζω ιδιαίτερα. Καλά πάνω από το 150 καίει απίστευτα πολύ...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Argyris
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11443 από Argyris
Απαντήθηκε από Argyris στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Βασικα ειμαι της αποψης οτι το αμαξι καιει πιο πολυ στην πρωτη και την δευτερα και φυσικα στις τελικες αν του δινεις και καταλαβαινει.Ενταξει τωρα οσον αφορα την καταναλωση σε σχεση με αλλα αυτοκινητα ειναι η διαφορα του turbo.Φυσικα υπαρχουν παρα πολλοι τροποι για να κανεις οικονομια.Τωρα στο θεμα της ταχυτητας στην πολη πιστευω οτι ειναι ανουσιο να τρεχεις γιατι ολο και καποια διασταυρωση θα πετυχεις η οτιδηποτε αλλο και θα εχεις και αλλες φθορες οπως για παραδειγμα τα φρενα.Εννοειται οτι σε οποιον αρεσει το γκαζι και θελει να το παταει (π.χ Αργυρης) πιστευω οτι γνωριζει τις επιπτωσεις και τις φθορες παραλληλα και οχι μονο των φρενων αλλα γενικα του αυτοκινητου!!! :driver

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • rallakias
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11448 από rallakias
Απαντήθηκε από rallakias στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Γελάδι έγραψε:

coo έγραψε:

Σε αυτό που λές είχα παλαιότερα μια κουβέντα με τον αδερφό μου αλλά δεν είχα βγάλει άκρη για να σου πώ την αλήθεια. Μου φαινόταν περίεργο που με κουμπωμένη ταχύτητα και υψηλότερες στροφές από ότι σε "ρελαντί" υποστήριζε αυτό που λές και εσύ, οτι κάει λιγότερο!
Εγώ συνδύαζα την αναλογία στροφών / κατανάλωσης δεν είχα σκεφτεί πεταλούδες και κάμπιες.... Δουλέυοντας σε περισσότερες στροφές ο κινητήρας δεν καταναλώνει πιο πολύ; :unsure:


Αυτό που λες είναι πολύ εύκολο να το καταλάβεις...
Όταν πας με ρελαντί, η μηχανή πρέπει να δουλέψει ώστε να διατηρήσει τις 750 στροφές που πρέπει να έχει. Επομένως, έχει κατανάλωση...
Όταν τσουλάς με κάποια ταχύτητα, τότε η στροφές που βλέπεις διατηρούνται μόνο καιμόνο από την φόρα που έχει το αυτοκίνητο και επειδή είναι (ας το πούμε λαικά...) κομπλαρισμένη η μηχανή πάνω στις ρόδες! Επομένως, το στροφόμετρο αναγκάζεται να δείξει τις στροφές αυτές αλλά χωρίς να πατάς γκάζι και να καταναλώνεις!! Η μηχανή δηλαδή παίζει μόνο και μόνο επειδή "σπρώχνεται" από τις ρόδες! Γι' αυτό άλλωστε πάντα με κάποια ταχύτητα μέσα μειώνεται και λίγο η φόρα του αυτοκινήτου ανάλογα με την σχέση στο κιβώτιο... Επομένως, κατανάλωση 0.0!! Καταλάβατε ή να κάνω και κακά;; :shades:


Χαίρομαι που θα διαφωνίσω γιατί θα δώσω τροφή για δημιουργικό διάλογο που μας οφελεί όλους!

Η μόνη στιγμή που ο κινητηρας ενος αυτοκινήτου έχει μηδενική κατανάλωση είναι όταν είναι σβηστός.

Εξηγούμαι:
Αν εστω και για λιγο διακοπεί η τροφοδοσια βενζινης σε εναν απο τους 4 η περισσότερους κυλινδρους του κινητήρα ,τότε ο κινητήρας όπως λέγεται στην αργκό των συνεργείων ΄΄ρετάρει΄΄-΄΄κομπιάζει΄΄ ,δεν λειτουργεί σωστά αλλά επειδή οι υπόλοιποι κύλινδροι τροφοδοτούνται κανονικα ,άρα δουλεύουν ,το μοτέρ συνεχίζει να λειτουργεί και δεν σβήνει.Αν η τροφοδοσία βενζίνης διακοπεί έστω και για μια στιγμή σε 2 ή περισσότερους κυλίνδρους ,τότε το μοτέρ πολύ απλά σβήνει.

Πάμε τώρα στην περίπτωση που έχουμε συμπλέξει μια ταχύτητα στο κιβώτιο και πχ κατεβαίνουμε μια κατηφορα χωρίς να πατάμε γκάζι:
Ο κινητήρας τραβάει βενζίνη κανονικά όπως θα τράβαγε και αν δουλευε στο ρελαντί.Αν θέλετε να καταλάβετε πώς θα ήταν αν ο κινητήρας δεν έκαιγε καθόλου βενζίνη ,δεν εχετε παρα να σβήσετε τον κινητηρα την ώρα που κατεβαίνετε την κατηφόρα (δεν το συνιστώ καθόλου γιατι δεν πιάνουν τα φρένα-δεν δουλεύει το τιμόνι).Αν σβήσει ο κινητήρας το αυτοκινητο θα ''μουλαρώσει'' αν όχι πλήρως ,τότε σε μεγάλο βαθμό και όχι μόνο ενα ελαφρύ κόψιμο-φρεναρισμα της ταχύτητάς του οχήματος.Συνεπώς ακόμα και όταν κατεβαίνουμε την κατηφόρα χωρίς να πατάμε γκάζι ,ο κινητήρας συνεχίζει να καίει μια ποσοτητα βενζίνης (για να μην σβήσει ) ,ακριβως όπως θα έκανε αν παρέμενε στο ρελαντί του.

Πόση βενζίνη καίει:

Οταν αναγκάζουμε τον κινητήρα να περιστραφεί σε περισσότερες στροφές ανα λεπτό (με το να κατεβαίνουμε την κατηφόρα με ταχύτητα στο κιβώτιο,επιβαρρύνοντάς τον με τη ορμή του οχήματος) χωρίς να πατάμε το γκάζι ,τον αναγκάζουμε να ρουφίξει περισσότερο αέρα στους κυλινδρους ,χωρίς να του δίνουμε το απαραίτητο καύσιμο για να διατηρηθεί σωστή η αναλογία αερα/καυσίμου.Ο κινητήρας περιστρέφεται πχ στις 3.000 στρ/λεπτό αλλά εμείς του δίνουμε τόση βενζίνη όση θα έκαιγε στις 800στρ/λεπτό που είναι το ρελαντί του.Συνεπώς ''φτωχαίνει'' το μείγμα στους κυλίνδρους ,κάτι το οποίο γίνεται αντιληπτό απο τα σκασίματα της εξάτμισης ,είδικότερα σε πιο ελευθερες εξατμίσεις ή σε κινητήρες με καρμπυρατέρ.Το φτωχό μείγμα στους κυλινδρους οδηγεί σε υπερθέρμανση του μοτέρ ,κάτι που δεν το θέλουμε.Γι αυτό συνειδητά επιλέγει ο κατασκευαστής σε αυτήν την περίπτωση να δώσει στον κινητήρα περισσότερη βενζίνη απο όση θα έκαιγε στο ρελαντί.Δεν θα του δώσει όση χρειαζεται κανονικά ,γιατί τότε ο κινητήρας δεν θα ''κόβει'' καθόλου όταν αφήνουμε το γκάζι ,αλλά σίγουρα περισσότερη απο όση καίει στο ρελαντί.Με αυτό τον τρόπο (λιγότερη ή περισσότερη βενζίνη ,αλλά πάντα όχι όση χρειάζεται πλήρως) επιλέγει ο κάθε κατασκευαστής πόσο θα ''κόβει'' το κάθε μοτέρ όταν αφήνουμε το γκάζι.

Γιατί όταν αφήνω το γκάζι κι εχω ταχύτητα στο κιβώτιο μου λέει 0 κατανάλωση και αν βάλω νεκρά μου λέει πχ 3lt/100Km?
:
Οταν αφήνω το γκάζι κι εχω ταχύτητα ,το μοτέρ καίει βενζίνη περισσότερη απο όση θα έκαιγε στο ρελαντι αλλά λιγότερη απο όση θα έπρεπε για να κινηθεί σταθερά.Πόση είναι αυτή ακριβώς ,δεν μπορεί να το ξέρει ο εγκέφαλος για να δώσει το ακριβές κλάσμα lt/100km και γι αυτό επιλέγει να μη σου λέει τίποτα ,βγάζοντας ΜΗΔΕΝ .Αντίθετα όταν κινείται μεν το αυτοκινητο αλλά με νεκρά,ο εγκέφαλος ξέρει οτι το μοτέρ δουλεύει στο ρελαντί καίγοντας μια δεδομένη ποσότητα βενζίνης.Τότε έχει τη δυνατότητα να βγάλει το κλάσμα της κατανάλωσης γιατί ξέρει ακριβώς πόση βενζίνη καίει το μοτέρ όταν δουλεύει μόνο του στο ρελαντί.

Συμπερασμα:
Τη λιγότερη βενζίνη την καίει το μοτέρ όταν δουλεύει στις λιγότερες δυνατές στροφές (ρελαντί).
Οταν το κομπιούτερ της κατανάλωσης λέει 0 - ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΗΔΕΝ ,απλά αδυναμία μέτρησης της ακριβούς κατανάλωσης.

Προσωπικά βλέπω τα εξής σε TSI 160Hp:
Ρελαντί χωρίς A/C 0.7Lt/100Km
Ρελαντί με A/C 1,0-1,1Lt/100Km

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.Δεν πρόκειται για λεπτομερές τεχνικό άρθρο (άλλωστε δεν ειμαι μηχανικός) και όσα λέω έχουν ενα ποσοστό ασάφειας ή/και λάθους.Είμαι ομως πάντα ανοικτός σε συζήτηση!!!:shades:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11455 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Εξαιρετικός... Πραγματικά έχει ψωμί η υπόθεση.

Μετά από τα λεγόμενά σου, ισχυροποιείται για μένα η προσωπική μου άποψη που μαζί ήταν και απορία ( "πώς είναι δυνατόν το αυτοκίνητο να καίει λιγότερο από ότι καίει στο ρελαντί"). Πάνω στα λεγόμενα του Δημήτρη (Γελάδι) είχα την απορία που μόλις μου έλυσες :"δε θα "φρενάρει" το αυτοκίνητο με κουμπωμένη ταχύτητα;
Αυτό που ίσως μπερδεύει τον κόσμο είναι ότι όταν δεν πατάς το γκάζι, η ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης είναι 0.0 (κάτι που από τη στιγμή που ακούω τον κινητήρα μου να δουλεύει το θεωρώ άτοπο!) ενώ στο ρελαντί υψηλότερη.
Ήταν πολύ ενημερωτική η δημοσίευσή σου και μπρώ να πώ ότι συμφωνούμε αν όχι σε όλα, σε πολλά, γιατί και εγώ με την ίδια λογική το σκεφτόμουν...ίσως όχι τόσο "επιστημονικά" με μείγματα κλπ... :thinking

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11462 από PETROS
Απαντήθηκε από PETROS στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Πολυ ζηλευω που ακουω τις καταναλωσεις σας ! Εχω βαλει εδω και 1 περιπου εξαμηνο το συστημα με τους μαγνητες της auto-polar . Σιγουρα δεν ειναι τοσο εντυπωσιακα τα αποτελεσματα οσο τα παρουσιαζουν,αλλα αυτο το περιμενα. Γενικα ομως μου εχει ριξει την καταναλωση μεταξυ 10 και 15 % αναλογα και την οδηγηση βεβαια. Περισσοτερο το εβαλα ως βελτιωτικο καυσιμου και πραγματι εχει βοηθησει στην πιο ομαλη λειτουργια του κινητηρα. Οταν δυναμομετρησα το αυτοκινητο με τους μαγνητες μετα απο κανενα 2μηνο, η καμπυλη της ροπης ειχε τεραστια διαφορα. Δεν αυξηθηκε βεβαια η μεγιστη τιμη της,αλλα ηταν αξιοσημειωτα πιο ομαλη και συνεχης απο οτι πριν.

Πέτρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11464 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Απάντηση στην άποψη του Βασίλη (rallakias)

Λοιπόν... Εγώ βασικά επιμένω στην άποψή μου. Και γι' αυτό πρέπει να γράψω τα αντεπιχειρήματα στην απάντηση του Βασίλη.

Σε αυτό που λέει ο Βασίλης ανάλογα με την τροφοδοσία των κυλίνδρων συμβαίνει μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και σε ρελαντί. Το ρετάρισμα που αναφέρει μπορούμε να το καταλάβουμε εύκολα όταν έχουμε misfire σε κάποιον κύλινδρο κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Είναι λογικό να κομπιάζει τότε γιατί οι ρόδες δεν κινούνται και οι στροφές διατηρούνται επειδή καίμε βενζίνη. Σε περίπτωση όμως που το αυτοκίνητο κινείται οι ρόδες ωθούν τον στρόφαλο (αφού εννοείται έχουμε ταχύτητα) και αυτός με την σειρά του ανεβοκατεβάζει τους κυλίνδρους. Δηλαδή εν ολίγοις, ο κινητήρας γυρίζει με την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου! Γίνεται δηλαδή το αντίστροφο απ΄ότι όταν πατάμε το γκάζι όπου οι κύλινδροι είναι αυτοί που "σπρώχνουν" τον στρόφαλο και δίνουν την κίνηση στους τροχούς. Τώρα το παράδειγμα που δίνει ο Βασίλης με το να σβήσουμε με κάποια σχέση μέσα το αυτοκίνητο το βρίσκω λιγάκι άστοχο μιας και όλη η μηχανή απομονώνεται ηλεκτρικά και υδραυλικά και είναι λογικό να πάθει ταράκουλο!!!! Χώρια που στα καινούρια αυτοκίνητα ο εγκέφαλος ο ίδιος κόβει την παροχή βενζίνης όταν δεν πατάμε γκάζι και ο λόγος είναι για να μην περάσει άκαυτη βενζίνη στον καταλύτη. Έχετε ακούσει για το fuel cut off;; Ε, αυτό είναι! :shades:

Μην μπερδέυστε με τα παλιότερα καρμυρατεράτα αυτοκίνητα που πατούσες ή δεν πατούσες γκάζι υπήρχει κατανάλωση... Στα σύγχρονα όπως τα δικά μας απλά δεν υπάρχει κατανάλωση!

Επιπλέον, το αυτοκίνητο δεν έχει καμία αδυναμία να μετρήσει την κατανάλωση έχοντας ταχύτητα μέσα και χωρίς γκάζι! Λαμπρό και τρανταχτό παράδειγμα είναι το εξής και μπορείται να το κάνετε όλοι... Βάλτε μία σχέση μέσα (π.χ. 1η) και αφήστε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Θα δείτε ότι καθώς ρίχνει στροφές θα γράφει 0.0 στιγμιαία κατανάλωση. Όταν όμως κοντεύει στις στροφές του ρελαντί, για να μην σβήσει βλέπουμε την κατανάλωση να ανεβαίνει πολύ, χωρίς καν να πατάμε γκάζι!!! Εκεί δεν υπάρχει αδυναμία;; Πώς στην μία περίπτωση έχει ένδειξη και στην άλλη όχι;; Απλά στην μία δεν ανοίγει η πεταλούδα να τροφοδοτήσει με καύσιμο και στην άλλη πατάμε το γκάζι και έχουμε κατανάλωση βενζίνης!

Επίσης ένας λόγος που στο ρελαντί έχουμε αυξημένη κατανάλωση είναι επειδή στο ρελαντί το αυτοκίνητο έχει πλούσιο μείγμα δηλαδή πολύ βενζίνη για λίγο αέρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουμε και άκαυτη βενζίνη στην απόλιξη και κατανάλωση βενζίνης που αποδίδει πολύ λιγότερη ενέργεια από αυτη που θα απέδιδε αν είχε περισσότερο αέρα.

Επίσης μία σελίδα έγκυρη (θεωρώ) που αναφέρει κάτι τέτοιο λέει συγκεκριμένα...

"....Σε όλα τα μοντέρνα αυτοκίνητα συνδυάζεται το ρολάρισμα με ταχύτητα στο σαζμάν με μηδενική κατανάλωση καυσίμου."

www.auto24.gr/html/e...p

Βασίλη κι εγώ χαίρομαι που διαφωνώ γιατί όντως έχει ζουμί η υπόθεση!! :agree:
Πάντα βέβαια με σεβασμό στην άποψη του αλλου!

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11481 από Coo
Απαντήθηκε από Coo στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
:thinking

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι αυτό που λέει:

"Η απότομη επιτάχυνση με δυνατό πάτημα του γκαζιού έως τις 2.000 σ.α.λ. εξοικονομεί από 5% έως 10% βενζίνη. Αντίθετα, όταν πατάμε συνεχώς απαλά το γκάζι και επιταχύνουμε αργά και προοδευτικά, στέκεται η πεταλούδα σε λάθος γωνία στον αυλό εισαγωγής, οπότε αυξάνει η κατανάλωση."

Αυτό δεν το γνώριζα...

Δημήτρης

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Argyris
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11493 από Argyris
Απαντήθηκε από Argyris στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Να σου πω την αληθεια ουτε και'γω!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11500 από Γελάδι
Απαντήθηκε από Γελάδι στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
coo έγραψε:

:thinking

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι αυτό που λέει:

"Η απότομη επιτάχυνση με δυνατό πάτημα του γκαζιού έως τις 2.000 σ.α.λ. εξοικονομεί από 5% έως 10% βενζίνη. Αντίθετα, όταν πατάμε συνεχώς απαλά το γκάζι και επιταχύνουμε αργά και προοδευτικά, στέκεται η πεταλούδα σε λάθος γωνία στον αυλό εισαγωγής, οπότε αυξάνει η κατανάλωση."


Και αυτό Μήτσε πάλι έχω την εντύπωση ότι ισχύει για τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Κάπου παλιά θυμάμαι είχα βρει και ακριβώς τον λόγο που γίνεται αυτό, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο...

Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11515 από Guardian
Απαντήθηκε από Guardian στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
??????????? ???????????

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • rallakias
  • Senior Μέλος
  • Senior Μέλος
Περισσότερα
16 Χρόνια 1 Μήνας πριν #11774 από rallakias
Απαντήθηκε από rallakias στο θέμα Απ:Οικονομία στην κατανάλωση
Κάνοντας μια μικρή έρευνα οφείλω να πω οτι τα πράγματα με οδήγησαν προς αυτά που λέει ο ''Γελάδι''
Δεν βρήκα ενα έγκυρο site που να περιγράφει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα οταν δεν πατάς το γκάζι ,αλλά όσα κοίταξα λίγο ή πολύ έλεγαν για μηδενική κατανάλωση.

Ρωτώντας εναν μηχανικό μου είπε οτι υπάρχει μια βαλβίδα που όταν δεν πατάς το γκάζι ,παρακάμπτει τους κυλίνδρους και στέλνει την βενζίνη πίσω στο ρεζερβουάρ.
Θεωρητικά και χωρίς να εχω στοιχεία ,προφανώς κόβεται η ανάφλεξη (δεν πάει ρεύμα στα μπουζί-αφού δεν υπάρχει λόγος) και η παροχή αέρα στους κυλινδρους και το μοτέρ ΣΒΗΝΕΙ!!!Οταν ξαναπατήσεις το γκάζι ή γίνει αποσύμπλεξη επανέρχεται τάχιστα το όλο σύστημα πάλι σε λειτουργία.Οταν τελικά το μοτέρ πλησιαζει το ρυθμο περιστροφής του ρελαντί τότε ξαναπέρνει μπροστά για να είναι έτοιμο άμεσα.

Αυτά συμπερανα γενικά και οφείλω να το αναγνωρίσω δημόσια.Οφείλω όμως και να διορθώσω κάποιες κατα τη γνώμη μου ανακρίβειες στα λεγόμενα του Γελαδι.

Γελάδι έγραψε:

Βάλτε μία σχέση μέσα (π.χ. 1η) και αφήστε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Θα δείτε ότι καθώς ρίχνει στροφές θα γράφει 0.0 στιγμιαία κατανάλωση. Όταν όμως κοντεύει στις στροφές του ρελαντί, για να μην σβήσει βλέπουμε την κατανάλωση να ανεβαίνει πολύ, χωρίς καν να πατάμε γκάζι!!! Εκεί δεν υπάρχει αδυναμία;; Πώς στην μία περίπτωση έχει ένδειξη και στην άλλη όχι;; Απλά στην μία δεν ανοίγει η πεταλούδα να τροφοδοτήσει με καύσιμο και στην άλλη πατάμε το γκάζι και έχουμε κατανάλωση βενζίνης!


Αναιρείς αυτά που λες σε λίγες γραμμές!!Στο ρελαντι τελικα πατάμε το γκάζι η δεν το πατάμε?

Γελάδι έγραψε:

Χώρια που στα καινούρια αυτοκίνητα ο εγκέφαλος ο ίδιος κόβει την παροχή βενζίνης όταν δεν πατάμε γκάζι και ο λόγος είναι για να μην περάσει άκαυτη βενζίνη στον καταλύτη. Έχετε ακούσει για το fuel cut off;; Ε, αυτό είναι!!


Γελάδι έγραψε:

Επίσης ένας λόγος που στο ρελαντί έχουμε αυξημένη κατανάλωση είναι επειδή στο ρελαντί το αυτοκίνητο έχει πλούσιο μείγμα δηλαδή πολύ βενζίνη για λίγο αέρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουμε και άκαυτη βενζίνη στην απόλιξη και κατανάλωση βενζίνης που αποδίδει πολύ λιγότερη ενέργεια από αυτη που θα απέδιδε αν είχε περισσότερο αέρα.


Στο ρελαντί δεν πατάμε γκάζι ,αλλά ούτε πάει άκαυτη βενζίνη στην εξάτμιση ,ούτε και ειναι πιο πλούσιο το μείγμα από οτι στις άλλες στροφές λειτουργίας του μοτέρ.Ακαυτη βενζίνη δεν περνάει ποτέ γιατι καταστρεφει τον καταλύτη ή τουλάχιστον δεν ειναι σχεδιασμένο το αυτοκινητο για να περναει ακαυστη βενζίνη.Αλοιμονο αν στο ρελαντι περναγε ακαυτη βενζίνη ,δεν θα έμενε καταλύτης ούτε για λίγα χιλιόμετρα που να λειτουργεί σωστά.Επίσης δεν υπάχει κανένας λόγος στο ρελαντι να ειναι πιο πλούσιο το μειγμα.

Πάντως αν φτάσουμε στο θεμα της οικονομιας ,δεν ξερουμε αν συμφέρει στην κατηφόρα να κατεβαίνουμε με νεκρά και το αυτοκινητο να παίρνει φόρα και τελικά να διανύει μεγαλύτερη απόσταση ,σε σχέση με το να κατεβαίνουμε με ταχύτητα στο κιβώτιο και να κόβει την φόρα του αυτοκινητου ,γλυτώνοντας βενζίνη ,αλλά διανύοντας μικρότερη αποσταση.

Κάθε αντεπιχείρημα δεκτό και ιδιαίτερα επιθυμητό!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: nikitas tsi