- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Επιλογή ελαστικών και ζαντών......
- glaukus
- Senior Μέλος
-

Μόλις έβαλα και εγώ καινούρια λάστιχα τα Michelin Primacy σε 215/55/16 - 93V, ενώ φόραγα το 215/55/15 97V της Dunlop.
Κάποια πράγματα να πω απλά όπως με διαφώτισε η έρευνα στο διαδίκτυο και ερωτήσεις στις εταιρείες ελαστικών.
1ον όπως πολύ σωστά αναφέρουν προηγούμενοι σε ποστ τα H, V, W κλπ είναι δείκτες ταχύτητας που αντέχει το ελαστικό με απόλυτη ασφάλεια. Το 93, 97 κλπ ωστόσο είναι δείκτες βάρους που αναλογούν ανά ελαστικό και υποδεικνύουν το μέγιστο φορτίο αντοχής, όταν κινείται το αυτοκίνητο με την μέγιστη ταχύτητα του κωδικού του.
π.χ.
Το V λοιπόν υποδηλώνει ότι η μέγιστη συνιστώμενη ταχύτητα είναι τα 240 (με το 2.0 FSI είναι κανείς οκ).
Το 93 σημαίνει ότι σε αυτή την ταχύτητα αντέχει βάρος που αντιστοιχεί σε 640 κιλά ανά τροχό. (Υπάρχει πίνακας σχετικώς δεν τα βγάζω από το μυαλό μου). Το 97 χαρακτηριστικά αντέχει κοντά στα 700. (κανα κιλό πάνω κάτω παίζει, δεν τον έχω μπροστά μου τον πίνακα τώρα). Αυτό σημαίνει ότι με το V93 είσαι ασφαλής να κινείσαι σταθερά με μέγιστο τα 240 χλμ/ώρα με το αυτοκίνητο να ζυγίζει συνολικά 2540κιλά. Αφαιρώντας το βάρος του αυτοκινήτου και 2 νορμάλ ατόμων μένει ωφέλιμο φορτίο 900-1000κιλά. (Πως θα το φορτώσετε τόσα δεν ξέρω...) Το V97 επιτρέπει κίνηση με μέγιστο τα 240χλμ/ώρα με μέγιστο βάρος συνολικά ~2800κιλά. Επιπλέον βάρος επιτρέπουν τα λάστιχα XL.
Επι του πρακταίου τα πράγματα είναι απλά, αν έχεις φορτώσει το αμάξι με 1 τόνο πράγματα, με 240 δεν παίζει να πηγαίνεις, οπότε όλα αυτά είναι λίγο λαλαλα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ακόμα και αν το φορτώσεις έτσι που να μην χωράει καρφίτσα (το έχω κάνει) τον τόνο στο φορτίο δεν τον φτάνεις. Όπως επίσης ούτε τα 240.
Προσωπικά δεν θα έβαζα Η γιατί δεν θέλω όταν κοντεύω τα 200 να αγχώνομαι, αλλά και κάτι W-XL που ακούω σε εκδόσεις άλλες πλην της τρίλιτρης, είναι αστεία. Ακόμη και εκεί το XL είναι περιττό.
Μία σημείωση γιατί βλέπω ότι γίνεται συχνά το μπέρδεμα αυτό - όπως ένας φίλος που είπε ότι με τα "55" το αμάξι θα είναι τρακτέρ. Το 45, 55 κλπ δεν είναι απόλυτος αριθμός διάσταση, αλλά ποσοστό. Οπότε αλλάζουν τα πλάτη αναλόγως.
Επίσης, πρέπει να γνωρίζετε ότι τα abs λειτουργούν με αισθητήρες που μπορούν να επηρεαστούν αν φορέσετε πάνω στην ζάντα σας ένα αρκετά πιο στενό ελαστικό.
Επίσης για τους φίλους που σκέφτονται να βάλουν αγωνιστικού τύπου ελαστικά, να τονίσω πως αν είσαι σε δρόμο με στροφιλίκια που σε αναγκάζει να μην πας πάνω από 50-90χλμ/ώρα, το λάστιχο θα είναι ΜΟΝΙΜΩΣ κρύο, όταν έχει πέλμα που ανάβει στα 120+. Τέλος καλό είναι να ΜΗΝ βασιστείτε ΜΟΝΟ σε ότι διαβάζετε σε ένα φόρουμ και να πάτε και από καμιά εταιρεία να ρωτήσετε. Άλλωστε στις διαστάσεις που φοράμε οι κακομοίρηδες το καλό ελαστικό κάτω από 600-700 σύνολο δεν το γλυτώνουμε, οπότε ας μην τα χαρίσουμε χωρίς να μάθουμε κιόλας.
Τέλος, να πω ότι εγώ αποφάσισα Μισελέν που ήταν το 2ο πιο ακριβό (μετά το Excellence) - στον τύπο ελαστικό που έψαχνα - διότι βρήκα ένα τεστ ελαστικών οπού το άριστα είναι η μονάδα (1), και όσο ανεβαίνει το νούμερο είναι χειρότερο. Τα michelin ήταν πρώτα και με διαφορά, με τα goodyear να ακολουθούν. Τα πιο υπερεκτιμημένα ειδικά σε σχέση τιμής - benchmarks ήταν τα pirelli (σκεφτόμουν για p5 ή all seasons/four seasons κάπως έτσι). Τα dunlop που φορούσα εγώ ήταν (κλαπς) τα χειρότερα από τις δυτικοευρωπαϊκές μάρκες, πριν αρχίσουν οι κινεζιές.
Και κλείνω (άαα είχα να κάνω πολύ καιρό ποστ και ψήθηκα) μην ψαρώσετε με κάτι ebay ζαντούλες που λένε πως δίνουν και ελαστικά μαζί - οι τιμές βέβαια είναι πολύ καλές και για τις ζάντες μόνο - τα ελαστικά που δίνουν είναι bangok και ΒΓΑΛΕ... !

Glaukus -
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Καλό θα ήταν να μας πεις λίγα πράγματα για εσένα και το EOS σου στη σχετική ενότητα , για όσους δε γνωρίζουν...:agree:
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Συνεχίζεις να έχεις την ίδια άποψη?? Για τα Michelen?? Έχω ακούσει τα καλύτερα και σκέφτομαι να τα βάλω και εγώ. Τί φόραγες πρίν???
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Guardian
-
Συντάκτης θέματος
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Πάντα να μάχεσαι για να επιβιώσεις
- Δημοσιεύσεις: 3905
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 18
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να έχει τη δική του άποψη, αρκεί να συμφωνεί με τη δική μου.
Franz Kafka
Σπύρος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Εννοείται :agree: δες και τα σχόλια που είχα κάνει (και σαφώς ισχύουν ακόμη)...της μάνας του τα πέταξα στα 14.000 χλμ (σκέψου ότι δε μπορούσα να ανέβω τις ανηφόρες στον περιφερειακό κολωνακίου!)...Βαγγέλη,
Συνεχίζεις να έχεις την ίδια άποψη?? Για τα Michelen?? Έχω ακούσει τα καλύτερα και σκέφτομαι να τα βάλω και εγώ. Τί φόραγες πρίν???
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Tα turanza er300 είχε με δείκτη 97WΝαι αλλά τι είχε πανω από την μάνα του γιατι εγώ εχω κουφαθεί. Εμένα ηταν Dunlop αλλά με δείκτη W σε 1,6 FSI. Πολύ καλή σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες αλλά ρε παιδιά δεν ζεστένονταν με τίποτα.
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Ο λαστιχάς μου πάντως που το συζητήσαμε ήταν κάθετος...το θεωρεί εντελώς περιττό να βάλουμε δείκτη W...Αρα και εσένα δείκτη W είχε. Πολύ περιεργο μου φαίνεται. Μήπως βαζει επίτηδες τόσο μεγάλο δείκτη η VW και δεν πρόκειτε για λάθος??? Θα μας απαντήσει κανένας αλλός για το αν είχε δείκτη W στα 1,6 και 1,4??? Γιατί στα 2,0 λτ είναι λογικό.
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Γελάδι
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Ναι...κι εγώ Eos έχω!
- Δημοσιεύσεις: 3480
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 37
Έβαλα Pirelli PZero Rosso και ησύχασα!
Αχ Μάνα! Γιατί δεν μ' έκανες κοπρίτη και υποφέρω;;;
Μήτσος
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Όχι, ο δείκτης W είναι για ταχύτητες μέχρι 270 χλμ...υπάρχει περίπτωση να τα φτάσεις ;Το ίδιο θέμα έχω και εγώ. Είναι πολύ σκληρά, δεν ζεσταίνονται ευκολά και σπινάρουν πολύ. Παρόλα αυτά δεν σας κάνει εντυπωση που εργοστασιακά βαζουν W???
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Δε νομίζω, οι δείκτες αφορούν μέγιστη δυνατότητα ταχύτητας...Μόνο σε γκρεμό... το 1,6 FSI μέχρι 210 πάει και αυτό στις κατηφόρες. Απλός αναρωτιέμαι μηπως έχει να κάνει με το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Μόνο σε γκρεμό... το 1,6 FSI μέχρι 210 πάει και αυτό στις κατηφόρες. Απλός αναρωτιέμαι μηπως έχει να κάνει με το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
Στο κοντέρ ή πραγματικά;
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Δεν είναι μεγάλη η διαφορά ούτως ή άλλως, παρόλα αυτά θεωρώ στο κοντέρ, μιας και αυτή είναι η "εργοστασιακή" ρύθμιση.gdm1974 έγραψε:
Μόνο σε γκρεμό... το 1,6 FSI μέχρι 210 πάει και αυτό στις κατηφόρες. Απλός αναρωτιέμαι μηπως έχει να κάνει με το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
Στο κοντέρ ή πραγματικά;
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Μέρος του μηνύματος είναι κρυμμένο για τους επισκέπτες. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να το δείτε.
1:Πλάτος ελαστικού. Αν υπάρχουν γράμματα πριν από το νούμερο δηλώνουν τον τύπο του οχήματος που έιναι σχεδιασμένο το ελαστικο(π.χ. LT=Light Truck, P=Passenger)
2:Αναλογία πλευρικου ύψους προς το πλάτος του ελαστικού
3:Radial κατασκευή
4:Διάμετρος ζάντας
5:Δείκτης φορτίου(Πίνακας)
6:Δείκτης ταχύτητας(Πίνακας)
7:Αεροστεγές ελαστικό. Αν δεν αναγράφετε τότε το ελαστικό χρειάζετε σαμπρέλα
8:Κατάλληλο για χρήση σε χώμα και χιόνι(M=mud, S=snow)
9:Χώρα προέλευσης
10:Επωνυμία κατασκευαστή
11:Δείκτες φθοράς πέλματος(Τοποθετημένοι στο χαμηλότερο νόμιμο επιτρεπόμενο βάθος 1.6mm-όχι σε όλα τα ελαστικά)
12:Πληροφορίες που χρειάζονται για τον βαθμό ποιότητας του ελαστικού - όχι σε όλα τα ελαστικά
13:Χαρακτηρισμός βάση κανονισμού DOT
14:Κωδικός εργοστασίου παραγωγής
15:Ημερομηνία παραγωγής
16:Ονομασία προιόντος
17:Στοιχεία για μέγιστο φορτίο και πίεση ελαστικού
18:Ενδειξη της εξωτερικής πλευράς(Για ασύμετρα ελαστικά)
19:Στοιχεία μίγματος στο πέλμα και στα τοιχώματα του ελαστικού
20:Αριθμός έγκρισης σύμφωνα με ECE30
Μέρος του μηνύματος είναι κρυμμένο για τους επισκέπτες. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε για να το δείτε.
Ο δείκτης φορτίου δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε το μέγιστο βάρος που το ελαστικό μπορεί να "σηκώσει". Άρα, αν το πολλαπλασιάσουμε επί 4, τότε βλέπουμε το μέγιστο βάρος που μπορεί να σηκώσει το ελαστικό σε σχέση με το EOS μας...
Πηγή: Μαζαράκης
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Coo
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
Στο κοντέρ ρε παιδιά, αν και το κοντέρ δεν λέει το ίδιο με την προιδοποίηση ταχύτητας. Τι εννοώ, όταν ρυθμίζεις την προιδοποίηση ταχύτητας στα 200 km/h δεν βαράει στα 200 του κοντέρ αλλά κοντά στα 210. Οπότε υποθέτω ότι τα 210 του κοντέρ είναι 200 καθαρά. Μπορεί όμως και να μην ισχύει αυτό.
Προφανώς για να το λές το έχεις chakάρει στα 210....:whistle: Για να είμαι ειλικρινής δεν το έχω τσεκάρει αυτό.
Δημήτρης
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Magnum
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- E O S
Οπότε έχει διαφορά...εγώ το έχω πάει σε ευθεία μέχρι 220. Οπότε 204 πραγματικά.
Η προειδοποίηση ταχύτητας βαράει από το κοντέρ μιας και έχει την δυνατότητα να μετατρέπει το ότι δείχνει η βελόνα σε ψηφιακό νούμερο.
Π Α Σ Χ Α Λ Η Σ
EOS 1.4 TSI
Για ρίξτε μια ματιά στο EOS εδώ
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Το έχω τσεκάρει φίλε coo.
Φίλε magnum, το σφάλμα του κοντερ δέν είναι σταθερό αλλά μεταβάλεται ανάλογα με την ταχύτητα. Δέν ξέρω που το βρήκες ότι στα 200χλμ χάνει 16 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στα 220 θα χάνει 16 πάλι.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- vabatzis
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 6705
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 136
Βαγγέλη είσαι Θεός, πιο κατατοπιστικό δεν γίνεται.
Το έχω τσεκάρει φίλε coo.
Φίλε magnum, το σφάλμα του κοντερ δέν είναι σταθερό αλλά μεταβάλεται ανάλογα με την ταχύτητα. Δέν ξέρω που το βρήκες ότι στα 200χλμ χάνει 16 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι στα 220 θα χάνει 16 πάλι.
Βαγγέλης - 1.4 TSi
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Ξέρεις πόσες στροφές έχει ο TSI στα 220??
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- Corbil
-
- Αποσυνδεμένος
- Platinum Μέλος
-
- Έχω & EOS πάμε μια βόλτα?
- Δημοσιεύσεις: 6445
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 112
E(r)OS ανίκατε μάχαν
Πάνος BLACK 1.6 FSI
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
- gdm1974
-
- Αποσυνδεμένος
- Junior Μέλος
-
- Δημοσιεύσεις: 54
- Ληφθείσες Ευχαριστίες 0
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.